מאיר ניצן שהביא את איקאה לראשל"צ: "אני מקווה שלמדו לקח"

ראש עיריית ראשון-לציון לשעבר, מאיר ניצן - שהביא את איקאה לעיר וחטף ביקורות על "תפירת קומבינה" - יצפה בפתיחת הסניף מהצד ■ "אני לא מרגיש החמצה על כך שזה לא נפתח בקדנציה שלי"

אינספור פלונטרים ביורוקרטיים עיכבו את פתיחת הסניף השני של רשת הרהיטים השוודית איקאה במעוין שורק בראשון-לציון - אבל השבוע סוף-סוף ייגזרו הסרטים, והקופות יתחילו לרשום.

באופן אירוני-טרגי, ראש עיריית ראשון-לציון לשעבר, מאיר ניצן, שהביא את איקאה לעיר וחטף ביקורות על "תפירת קומבינה" (ביקורות שהיו נדבך משמעותי בהפסד שלו בבחירות), יצפה בפתיחת הסניף מהצד.

"הוזמנתי לפתיחה ואני אבוא, וכל אלה שעיכבו את הפתיחה שייתנו לעצמם את הדין", אומר ניצן בראיון ל"גלובס". "אני לא מרגיש החמצה על כך שזה לא נפתח בקדנציה שלי, כי אני לא בונה לעצמי, אני לא בונה לדור אחד, אני בונה לעתיד ולמען כולם. אני מאושר שהסניף נפתח. הזמן שלקח לפרסום מתן תוקף של התוכנית המצומצמת לאיקאה הוא מיותר לחלוטין. אני רק רוצה לומר שאני מאוד מעריך את המשקיעים על הסבלנות שלהם ועל התמדתם, ואני רוצה לברך את מתיו ברונפמן ושולם פישר שהשקיעו בסניף ואת ההנהלה הישראלית של איקאה בראשות רון הדסי".

תעסוקה לנשים

בימים אלה מסיים ניצן לכתוב ספר שנקרא "תרמיל חיי", בו שזורים חייו עם חייה של המדינה. בתקופת סאגת איקאה אמרו על ניצן שהוא תפר קומבינה, והשופטת נורית אחיטוב טענה כי אירוס הגלבוע (החברה שהיתה אמורה להיות בעלת הקרקע ולפני מספר חודשים נרכשה על-ידי בריטיש ישראל) זכתה ליחס מועדף.

* בהינתן כל הסיבוך, המהלך היה שווה את זה, עכשיו כשאתה לא משתתף בחגיגות?

"כל מהלך הבאת איקאה לכאן היה שווה, כי זה נותן פיתרון תעסוקה להרבה מאוד אנשים ובעיקר לנשים, שהעיר הזו צריכה, וזה נותן פיתרון עסקי טוב. זו גם הכנסה טובה לעירייה מבחינת מיסוי, וגם שירות לתושב שלא יצטרך לנסוע קילומטרים על גבי קילומטרים כדי לרכוש את מוצרי איקאה, שהם מאוד מבוקשים על-ידי חלק ניכר מתושבי ישראל".

* בפתיחת הסניף השלישי של איקאה, באזור חיפה-קריית אתא, ההתנהלות הביורוקרטית תהיה שונה?

"אני חושב שמשהו נלמד במשך הזמן. אני לא יודע פרטים, אבל אני מקווה שלמדו את הלקח. העיכוב היה מיותר לחלוטין, הוא היה מסיבות עוינות מתוך מועצת העיר, והמדהים הוא שמי שהתנגד פותח היום את החנות (הכוונה לראש העירייה הנוכחי, דב צור - מ.מ), זה מצחיק אותי קצת, אבל בסדר. אני מסתכל תמיד על מבחן התוצאה ולא על דבר אחר, וזה חשוב. איך נאמר בתורתנו? שערי תשובה תמיד פתוחים".

* מה דעתך על מדיניות התכנון של ראש העירייה הנוכחי?

"אני לא מכיר שיש לו תוכנית. כשיפרסם תוכנית שתהיה ברורה ואמיתית אני אתייחס אליה. אני בדרך-כלל מביט והדברים נשמעים לי כמו פאקה-פאקה, אלה סיסמאות ולא גישות תכנוניות".