מלחמת מחשבי הלוח: אפל, מיקרוסופט וסוני בזירה אחת צפופה מאוד

ה-iPad של אפל ישווק מ-3 באפריל, ובמקביל מיקרוסופט מפתחת מחשב לוח עם שני מסכי מגע ■ המכשיר העתידי של סוני צפוי להיות שילוב בין קונסולת המשחקים הניידת שלה, ה-PSP, ובין סלולרי

אחרי שנלחמו בגזרת המחשבים האישיים, מערכות ההפעלה למחשב, נגני מוזיקה ומערכות הפעלה סלולריות, מיקרוסופט ואפל מצאו שדה קרב נוסף: מחשבי הלוח (טאבלט). בסוף השבוע, עת הודיעה אפל על תאריך ההשקה הרשמי של מכשיר ה-iPad מתוצרתה, הדליפה המתחרה מיקרוסופט פרטים על התשובה שלה - Courier - כולל תמונות וסרטון וידיאו.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כבר הציג בינואר את ה-iPad אך ביום שישי האחרון הוא, כאמור, נקב בתאריך ההשקה הרשמי - 3 באפריל. הגרסה הראשונה שתצא לשוק כוללת חיבור אינטרנט אלחוטי (WiFi) בלבד, אולם כבר בסוף אותו חודש תצא גרסה שכוללת גם חיבור סלולרי.

ה-iPad ייצא קודם כל לחנויות בארה"ב אך מספר שבועות לאחר מכן כבר ניתן יהיה להשיג אותו גם באוסטרליה, בקנדה, בצרפת, בגרמניה, באיטליה, ביפן, בספרד, בשוויץ ובאנגליה (לא ברור עדיין מתי, אם בכלל, יגיע המכשיר לישראל). הקהל האמריקני יוכל להזמין את מחשב הלוח החל מיום שני הבא, ה-12 במארס, באמצעות אתר האינטרנט של אפל, או לשמור לעצמו דגם לרכישה ישירות מהחנויות הפיזיות של החברה.

סטיב ג'ובס אפל IPAD / צלם: בלומברג
 סטיב ג'ובס אפל IPAD / צלם: בלומברג

השליח של מיקרוסופט

ג'ובס עצמו עדיין נמצא בשיא ההתלהבות מהמכשיר החדש ומסר בסופ"ש כי "ה-iPad הוא משהו חדש לגמרי. אנחנו נרגשים מכך שהצרכנים יוכלו להניח את הידיים שלהם על המוצר הקסום והמהפכני הזה, שיאפשר להם להתחבר עם האפליקציות שלהם והתוכן בצורה יותר אינטימית ומהנה מאי פעם".

אבל בעוד באפל כבר מחככים ידיהם בציפייה, בלוג הטכנולוגיה המוביל Engadget פרסם בסוף השבוע פרטים נוספים על מחשב הלוח/קורא ספרים אלקטרוני של מיקרוסופט, ששמו Courier (בתרגום חופשי: שליח). מחשב הלוח העתידי של ענקית התוכנה יציע, לעומת ה-iPad, שני מסכי מגע שיוצבו אחד לצד השני כמו ספר, ויוכלו להעביר ביניהם מידע בגרירה קלה של הפריט עם האצבע. גודלם של המסכים יהיה 7X5 אינץ', ועובי המכשיר כולו יהיה כ-2 ס"מ.

השליטה במכשיר תיעשה באמצעות טכנולוגיית מולטי טאץ' והמשתמשים יוכלו לכתוב טקסטים באמצעות עט מגע. בנוסף, המכשיר יצויד במצלמת וידאו זעירה, ככל הנראה לצורך שיחות וידיאו, ובממשק של ספר אלקטרוני.

מיקרוסופט
 מיקרוסופט

סוני בעניינים

על-פי דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל", גם סוני מתכוונת להצטרף לחגיגת המוצרים האלקטרוניים בתחום הביניים בין טלפון נייד לנטבוק. המכשיר העתידי של סוני צפוי להיות שילוב בין קונסולת המשחקים הניידת שלה, ה-PSP, ובין סלולרי. לפי הדיווחים, המכשיר צפוי לטשטש את הגבולות בין נטבוק, קורא ספרים אלקטרוני ומכונת משחקים. בידיעה פורסמו מעט פרטים, אבל בסוני יקימו ככל הנראה חנות מדיה בסגנון iTunes של אפל, שתאפשר לרכוש את התוכן עבור המכשיר החדש.