מכה לחברות הסלולר: בוטלה זכותן להקים אנטנות ללא היתר בנייה

שר הפנים אלי ישי חתם על התקנות ■ המכה הקשה ביותר - לחברת מירס שמעוניינת להקים רשת סלולרית חדשה

שר הפנים אלי ישי חתם על התקנות המבטלות את הפטור שניתן לחברות הסלולר להקים מתקני גישה אלחוטיים ללא היתרי בנייה מהוועדות המקומיות. המשמעות היא מכה קשה לחברות הסלולריות ומכה קשה ביותר לחברת מירס, שמעוניינת להקים רשת סלולרית חדשה והפטור נדרש לה כאוויר לנשימה.

עם חתימתו של ישי על ביטול הפטור, עובר המאבק לוועדת הכלכלה בכנסת ושם ינסו משרדי האוצר והתקשורת למנוע אישור סופי של ההחלטה. נציין שישי חתם על התקנות בניגוד מוחלט לעמדת האוצר והתקשורת שביקשו להחריג בתקנות מפעיל סלולרי חדש, שכן לכולם ברור שבלי הפטור, הסיכוי להקים רשת סלולרית חדשה כפי שמנסים לקדם שני המשרדים - זו משימה מאד בעייתית.

נציין שהקמת מתקני גישה אלחוטיים (אנטנות קטנות) סייעה לחברות הסלולריות להעמיד רשתות בפריסה ובאיכות שמאפשרים כיסוי מהטובים והמשופרים בעולם, משום שלא נדרשו להיתרים מוועדות מקומיות ולכן קיצרו תהליכים. לנוכח התנגדויות להקמת אנטנות מצד תושבים רבים קיים סיכוי טוב שרמת הכיסוי תיפגע בעתיד, מזהירים בחברות הסלולריות. יחד עם זאת, הבעיה העיקרית היא כאמור לחברת מירס שמעוניינת להקים רשת חדשה ושניהלה מאבק חריף על מנת שיותר לה באופן חריג להמשיך ולהקים מתקני גישה אלחוטיים לתקופה מוגבלת, או עד שתקים את הרשת החדשה שלה.