סיום יציב בוול סטריט: סיסקו טיפסה לקראת הודעה דרמטית

גלובס tv AIG עלתה ב-3.5% לאחר שמכרה למטהלייף את חטיבת ביטוח החיים ב-15.5 מיליארד ד' ■ פפנדראו קרא לארה"ב להדק קשרים ומזהיר שהמשבר עלול לפגוע גם בה ■ אקספון קפצה עוד 23.3%

המסחר בוול סטריט התאפיין מתחילתו ועד סופו ביציבות כאשר מחזורי המסחר היו הנמוכים ביותר שנרשמו מאז תחילת 2010. העדר נתוני מאקרו וחדשות מרגיעות מעבר לים ביחס לחובות יוון הם שתרמו לאווירה המתונה בשוק, כשבסיום המסחר סגרו המדדים במגמה מעורבת. עסקת הענק של AIG ריכזה עניין מיוחד וכך גם הודעתה הצפויה של סיסקו מחר. כל זאת יום לפני חגיגות הסיום של אחת השנים החזקות בבורסה האמריקנית ובעולם כולו, אם לא הטובה שבהן.

מחר יחול יום השנה לשפל של 12 השנים, שרשם מדד ה-S&P 500, כשמאז הוא הוסיף 70% לערכו, וזאת לאחר שהכלכלה האמריקנית חזרה לצמיחה אחרי שנה של התכווצות. מאז השיא של ינואר, איבד המדד 8.1% בעקבות חשש ששוק התעסוקה לא יתאושש במהירות מספקת וכן, שגירעונות במדינות באיחוד האירופי יאטו את הצמיחה. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-12 החודשים שחלפו ב-61.4% כאשר מתחילת שנת 2010 עלה המדד התעשייתי בן 25 חברות התעשייה הגדולות בארה"ב כ-1.3%.

המשבר סביב חובות הענק של יוון אינו צפוי להתפשט למדינות אחרות בגוש האירו שצברו חוב ציבורי גבוה. כך העריך היום יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קאהן. קאהן אמר את הדברים יום לאחר שראש ממשלת יוון נפגש עם ניקולא סרקוזי שהבטיח כי גוש האירו יעזור ליוון במידה שהיא לא תצליח לצמצם את הגירעון התקציבי שלה. קאהן התייחס בביטול לשמועות בשוק על חדלות פירעון בקרב מדינות שצברו חובות כבדים, ביניהן פורטוגל, ספרד ואירלנד. לדבריו, שמועות אלה אינן אלא ניסיונות הפחדה. "אפשר להוסיף לרשימה את כל המדינות בגוש האירו כדי להפחיד אנשים מהכל. לדעתי זה לא יקרה". הערב קרא ראש ממשלת יוון פפנדראו להידוק הקשרים בין יוון לארה"ב והזהיר כי משבר החוב של יוון עלול להשפיע גם על ארה"ב.

"הנתונים הכלכליים נעשים חיוביים יותר ויותר", אמר ז'אק פורטה מ-Ofi Patrimoine שבפריס, שהתייחס בדבריו לנתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום ו'. "הספקולציות סביב יוון נרגעו, המשקיעים חוזרים לשוק. המתיחות מתפוגגת".

"שוק התעסוקה לא יתאושש כ"כ מהר"

"שיעור האבטלה האמיתי בארה"ב עומד על 11.5%". כך אמר סטפן רואץ', יו"ר חטיבת אסיה בבנק מורגן סטנלי. "שיעור האבטלה הרשמי שעומד על 9.7% הוטה מטה בלפחות 3 מיליון מובטלים שפשוט התייאשו מחיפוש עבודה ולמעשה הוציאו את עצמם משוק התעסוקה", אמר רואץ' בראיון לCNBC. רואץ' הזהיר כי המעסיקים לא יגייסו עובדים כל כך מהר, לאור חוסר הבהירות באשר לביקושים הצפויים. "הרעיון לפיו נראה התאוששות ספונטנית של שוק התעסוקה, כאשר הצרכן האמריקני ממשיך להתמודד עם בעיות קשות, הוא פשוט לא מציאותי".

בנפרד מכך, האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) פרסם היום תחזית לפיה הפדרל ריזרב בראשות בן ברננקי יעלה את הריבית ב-0.25% במהלך ששת החודשים הקרובים. כשני שלישים מהנשאלים בסקר תומכים במדיניות המוניטארית הנוכחית של ה'פד'".

הנפט המשיך את המומנטום החיובי וטיפס ב-0.4% כשהוא מתקרב במהירות לרמת השיא השנתי שהיתה 83.5 דולר לחבית. האירו נסחר ביציבות כנגד הדולר ברמה של 1.363 דולר לאירו.

ממתינים להודעה של סיסקו ש"תשנה לעד את האינטרנט"

HP הודיעה ביום ו', לאחר הנעילה, כי היא תיקנה את דו"חותיה לרבעון הראשון - הרווח נקי תוקן ל-2.25 מיליארד דולר, או 93 סנט למניה מ-2.32 מיליארד דולר,או 96 סנט למניה. זאת, לנוכח הוצאות הקשורות לתביעה משפטית בה מעורבת Electronic Data Systems. הרווח המתואם תוקן ל-2.59 מיליארד דולר, או 1.07 דולר למניה.

AIG בלטה לחיוב לאחר שחתמה על הסכם למכירה של חטיבת ביטוח החיים שלה בחו"ל, Alico, לחברת מטלייף, תמורת 15.5 מיליארד דולר בעסקת מזומנים ומניות. העסקה תעניק ל-AIG החזקה משמעותית במטלייף. בשבוע שעבר מכרה החברה חטיבה באסיה תמורת 35.5 מיליארד דולר. ההכנסות ישמשו להחזר ההלוואה לממשל‏.

סיסקו ריכזה עניין בהמתנה למחר, אז צפויה החברה לפרסם הודעה חשובה אשר לדבריה "תשנה לעד את האינטרנט". חלק מהאנליסטים בשוק מעריכים כי ענקית הרשתות תחשוף נתב חדש אשר יעזור לחברות הסלולר להתאים עצמן לדרישות הגוברות בהעברת קבצי וידאו.

לקוחותיה של Cablevision איבדו אתמול גישה לשידורי רשת ABC, לאחר שמפעילת הכבלים והחברה האם של ABC, וולט דיסני , לא הגיעו להסכמה לגבי דמי המנוי.

קמטק דיווחה היום על תוצאותיה הרבעוניות, ההכנסות ברבעון הרביעי של 2009 הסתכמו ב-17.2 מיליון דולר - צמיחה של 39% לעומת הרבעון המקביל ב-2008, לחברה רווח תפעולי Non-GAAP של 0.8 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 0.5 מיליון דולר.

מניית טבע נסחרה על רקע תביעה שהגישה נגדה חברת התרופות האמריקנית מרק, בגין הפרת פטנט לכאורה. מרק מנסה למנוע מטבע למכור גרסה גנרית לתרופה נגד כולסטרול, שמכירותיה בעולם הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר בשנה שעברה. נציין כי המשקיעים בארה"ב מגיבים היום לראשונה לידיעה כי מייסד החברה והדמות המובילה בה במשך שנים, אלי הורוביץ חולה במחלה חשוכת מרפא ואינו צפוי לחזור לתפקידו כיו"ר החברה בתקופה הקרובה.

בצל מכירתה הצפויה של החברה הבת 018 אקספון לאיש העסקים חזי בצלאל, רשמה אקספון , הנסחרת בתל-אביב ובניו-יורק, הצלחה בהשגת מימון לפרויקטים לפריסת תשתית סיבים אופטיים במדינת טקסס. החברה, המנוהלת על ידי גיא ניסנזון, קיבלה הלוואה ומימון ממשלתי לפריסת התשתיות בתשע עיירות בסך של 63.6 מיליון דולר.

בפעם השלישית תוך פחות משנתיים וחצי, חברת אינטרנט זהב משיקה תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה. אינטרנט זהב תרכוש את מניותיה בהיקף של 30 מיליון שקל, הן בבורסה בת"א והן בנאסד"ק.

באופנהיימר מעריכים כי מניית פרטנר מתומחרת במלואה ומשקפת את תוצאותיה העתידיות של החברה ולכן, הכלכלנים מורידים את המלצתם ל"תשואת שוק" במחיר של 21 דולר למניה.