9 חודשי מאסר למאבטח שאיים על השופטת רמה לאופר-חסון

האני אבו-רוקון, מאבטח לשעבר של השופטת רמה לאופר-חסון מבית משפט השלום בקריות, הורשע כי איים על חייה כדי שלא לאבד את עבודתו כמאבטחה האישי ■ גזר הדין ניתן על רקע ההסלמה באיומים כלפי שופטים

נמשך המאבק נגד האיומים והאלימות כלפי שופטים: בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (ב') 9 חודשי מאסר בפועל על מאבטח לשעבר של השופטת רמה לאופר-חסון מבית משפט השלום בקריות, לאחר שאיים בעצמו על חייה כדי שלא לאבד את עבודתו כמאבטחה האישי. בנוסף, הוטלו על הנאשם 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 3,000 שקל.

השופט זאיד פלאח, שדחה את המלצת שירות המבחן להימנע מהטלת מאסר בפועל על הנאשם, כתב בגזר הדין כי "הקלה עם הנאשם עלולה להביא להסלמת ההתנהגות האסורה, עד כדי שבעתיד יסברו אנשים שמותר להם לפגוע בשופטים ובאנשי ציבור אחרים, והכל בכדי לזכות בטובות הנאה עבור עצמם".

כן ציין השופט כי "כל איום על עובד ציבור, רק בשל היותו כך, מהווה מעשה חמור העלול לערער את רצונו החופשי בביצוע תפקידו, ובכך לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי עליו מושתתת מדינה מתוקנת ומערבית כמדינת ישראל".

הנאשם, האני אבו-רוקון, הורשע על-פי הודאתו בעבירות של איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק. מכתב האישום עולה כי במהלך מספר חודשים בראשית שנת 2009 ספגה השופטת לאופר-חסון איומים על חייה, ובשל החשש לפגיעה בה הוחלט בהנהלת בתי המשפט על שכירת מאבטח של חברת שמירה פרטית שילווה אותו עד שיוסר האיום.

החברה שכרה את שירותיו של הנאשם, ששימש כמאבטח אישי של השופטת בחודשים יולי-יוני 2009, יחד עם מאבטח נוסף שהחליף אותו במשמרות. משהוסר החשש לפגיעה בחייה של השופטת, קיבל אבו-רוקון הודעה על פיטוריו. מכתב האישום עולה כי בשלב זה התקשר הנאשם לטלפון נייד שמסרה לו השופטת, והיה בשימוש של בנה, והשאיר במענה הקולי הודעה: "גברת לאופר, אנחנו נהרוג אותך בקרוב, אנחנו, אני מבטיח לך שנהרוג אותך". זאת, לדבריו, מתוך תקווה שימשיך לאבטח אותה.

גזר הדין ניתן על רק ההסלמה באיומים כלפי שופטים, לאחר שבשבוע שעבר התקבל בלשכת מנהל בתי המשפט, משה גל, פקס אנונימי שבו נכתב כי "בקרוב מאוד נוציא להורג שופט או שופטת, באמצעות טיל או רובה קלצ'ניקוב". בנוסף, בינואר השנה הותקפה ונפצעה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, לאחר שאחד מהנוכחים באולמה השליך עליה את נעליו.

בית המשפט התייחס לשרשרת האיומים וגילוי האלימות הללו כלפי שופטים, ואישי ציבור בכלל, וציין כי "חלק מהאיומים אף מתממשים, בדמות מעשי אלימות כלפי האוכלוסיות הנ"ל, עד כדי השלכת חפצים וגרימת נזקים למכוניות ולעיתים אף אלימות פיזית כלפי המאויימים".

עוד הוסיף השופט פלאח כי "אלימות מילולית עלולה לעיתים להיות חמורה לא פחות מאלימות פיזית, וזאת בשל ליבוי היצרים הטמון בה, שעלול הוא ליפול על אוזניים קשובות ונתונות לשכנוע". (ת"פ 19451-09-09).