זעזוע ברשת האופנה פוקס: המנכ"ל אלי קידר מסיים את תפקידו

ההחלטה על סיום התפקיד התקבלה היום במשותף ע"י קידר ויו"ר פוקס, הראל ויזל ■ ככל הנראה הרקע להחלטה הוא חילוקי דעות ניהוליים ■ קידר הגיע לפוקס אחרי שכיהן במשך מספר שנים כמנכ"ל קבוצת זארה

מנכ"ל קבוצת פוקס , אלי קידר, מסיים את תפקידו - כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה על סיום התפקיד התקבלה במשותף היום (ב') בשעות הצהריים על-ידי קידר ויו"ר פוקס, הראל ויזל.

ככל הנראה הרקע להחלטה הוא חילוקי דעות ניהוליים בחברה.

קידר הגיע לפוקס אחרי שכיהן במשך מספר שנים כמנכ"ל קבוצת זארה ונחל הצלחה רבה בתפקידו. קידר החליט להתפטר מקבוצת זארה לאחר שזו עברה לשליטה מלאה של ג'וי שוובל וחנן אליטוב, שרכשו את חלק של אפריקה ישראל בקבוצה.

פוקס טרם דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנת 2009 כולה. ברבעון השלישי של 2009 ירדו מכירות החברה ב-16% והסתכמו ב-147 מיליון שקל, והחברה דיווחה על הפסד של 5.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.25 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.

נזכיר כי בנובמבר האחרון נחשף ב"גלובס" כי פוקס גיבשה תוכנית אסטרטגית לסגירת 80 מתוך 180 חנויות הרשת בארץ. המהלך נועד להביא את החברה להתייעלות תפעולית משמעותית הכוללת הוצאות שכירות נמוכות יותר וכן ניהול כוח-אדם בצורה יותר מושכלת שתאפשר רמת שירות גבוהה, אך ככל הנראה תדרוש כוח-אדם מצומצם יותר.

במסגרת זו ביקשה החברה לצמצם את מספר נקודות המכירה בכל קניון לנקודת מכירה אחת עם שטח מכירה גדול שיכיל את כל 4 תתי-המותגים: פוקס מן, פוקס וומן, פוקס קידס ופוקס בייבי. פוקס אמנם מעוניינת לבצע את המהלך בטווח קצר יחסית, אך היא תלויה בהסכמת הקניונים לפינוי חנויות (יציאה מחוזים קיימים) ומציאת שטחי מסחר רחבים חלופיים.