תביעת דיבה נגד "כלבוטק": הפרסום על המתרימים משדרות - שקרי

תביעת הדיבה בסך 1.75 מיליון שקל הוגשה בגין כתבה בתוכנית בה נטען כי מתרימים משדרות עשקו משפחה מוכת-גורל שבנה חלה בסרטן ■ התובעים, עמותת "מתחברים ביחד" ומנהלה דוד קקון: הפרסום פוגעני ולא מדויק

תביעת לשון הרע בסך 1.75 מיליון שקל הוגשה הבוקר (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב נגד רפי גינת וחברי מערכת תוכנית הטלוויזיה "כלבוטק" ונגד נתבעים רבים נוספים, בגין כתבה שפורסמה בתוכנית ובה נטען כי מתרימים מהעיר שדרות עשקו משפחה מוכת-גורל.

בכתב התביעה - שהגישו עמותת "מתחברים ביחד" המגייסת כספים למען חולי סרטן, מנהל העמותה דוד קקון ומנהלת החשבונות אביבה חג'בי - נטען כי בכתבת תחקיר של "כלבוטק" פרסמו הנתבעים פרסום פוגעני ושיקרי, לפיו קקון עשק את משפחת קלימי, שבתם הקטנה מתה מסרטן וגם בנם חלה במחלה ונזקק לסיוע כספי לשם הצלתו.

לדברי התובעים, מהכתבה עלה כי קקון ניצל את מצבה הקשה של המשפחה כדי להתעשר על חשבונה. לטענת התובעים, מהכתבה השתמע כי לאחר שחשף את פרטי הבן החולה, בלי לקבל את הסכמת המשפחה לכך, גייס קקון מאות אלפי שקלים, אך העביר לידי המשפחה רק 120 אלף שקל מתוכם - ואת היתרה לקח לכיסו.

באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ טוענים התובעים כי בניגוד למה שעלה מהכתבה, המצב האמיתי היה שאבי המשפחה הסכים כי מבצע ההתרמות ייערך לטובת 3 חולים שונים אשר הכספים יחולקו ביניהם - ולא רק למען בנו.

פרסום פוגעני ולא מדויק נוסף, לטענת התובעים, היה שקקון וידידו, אהרן גרוס, החתימו את אבי המשפחה על חוזה שלא הבין את משמעותו, ושבו נקבע כי המשפחה תקבל סכום הנמוך מ-70 אלף שקל - גם אם ייאסף עבורה סכום גבוה יותר.

בכתב התביעה נטען כי את התגובה ששלח בא-כוח התובעים אל מערכת "כלבוטק" לפני שידור הכתבה קרא רפי גינת באופן חלקי, והושמטו ממנה חלקים מהותיים.

עוד טוענים התובעים כי בעקבות פרסום הכתבה זכה קקון, שהנו אדם דתי-חרדי שעד לשידור היה בן-בית בחצרות רבנים ומקובלים, לתגובות נזעמות ומשפילות, וכי היו שהגדירו אותו כמי שרק מתחזה לאדם דתי או חרדי ושרק מתלבש ככזה שעה שהוא עוסק בחילול השם.

על-פי כתב התביעה, בעקבות שידור הכתבה פוטר קקון מעבודתו כעוזרו האישי של הרב המקובל יקותאל אבו-חצירא וחדל מלהיות אורח רצוי בחצרותיהם של הרבנים המקובלים אבוחצירא ופינטו.

גם מנהלת החשבונות של העמותה, אביבה חג'בי, נכללת בין התובעים. חג'בי טוענת כי לאחר שידור הכתבה היא שגרה מכתב למערכת "כלבוטק", ובו דרישה לתקן את הפגיעה בה, אך המכתב לא נענה.

בנוסף נטען בכתב התביעה כי לאחר שידור הכתבה ב"כלבוטק" התפרסמו כתבות על המקרה במקומונים רבים בנתיבות ובסביבתה, שבהן הואשמו קקון והעמותה בכך שניצלו את תמימותה ואת מצוקתה של משפחת קלימי, עשקו אותה, הונו אותה במאות אלפי שקלים, שלשלו את הכספים לכיסיהם ונעלמו.

התובעים טוענים כי הפרסומים הרבים והחמורים הסבו לכל אחד מהם נזקים כבדים. לטענתם, הם אנשים ישרי-דרך הפועלים לשם שמיים ומתוך גמילות חסדים. ובכל זאת, הם הוצגו כרמאים וכמחללי השם. לדבריהם, אנשים רבים בטוחים ש"אין עשן בלי אש", ובעקבות הכתבה עליהם להסביר שוב ושוב כי לא היו דברים מעולם.

התביעה הוגשה גם נגד בני-הזוג קלימי, ובכתב התביעה נטען כי הדבר נעשה מאחר שהם היו היוזמים של הפרסומים החמורים, ואף הפעילו לחץ על מקומונים שונים לפרסם את הכתבות המכפישות, מתוך כוונה לפגוע בתובעים ולזכות בסכומי כסף רבים.

עם זאת, בא-כוחם של התובעים, עו"ד טיטונוביץ, מציין כי מאחר שבני הזוג-קלימי הם "אנשים מוכי-גורל, שהפרוטה אינה מצויה בכיסם והזקוקים לתרומות", שוקלים התובעים לתרום להם חלק מהכספים שיקבלו אם יזכו בתביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.