על רקע ההנפקה: מניית אולטרהשייפ צנחה ב-26% בבורסה

החברה, שביקשה לגייס 14.25 מיליון שקל, סיימה את ההנפקה בהצלחה ■ במקביל, היפוך מגמה במדד הביומד: יום שני של ירידות

אולטרה שייפ , שמפתחת מכשיר להצרת היקפים בעזרת אולטרה-סאונד, ערכה היום הנפקה לצורך גיוס של 14.25 מיליון שקל. ההנפקה היא על בסיס תשקיף, שפרטיו הסופיים פורסמו אתמול אחרי סיום המסחר. את המהלך הובילה מיטב חיתום, בהנהלת אליאב בר דוד.

נכון למועד סגירת הגיליון טרם נודעו התוצאות הסופיות, אבל מסתמן שההנפקה הסתיימה בהצלחה ונסגרה במחיר קרוב לזה שהוצע.

בעלת השליטה בחברה, קרן יזראל סיד, רכשה כ-10% מהסחורה שנמכרה. טרם ההנפקה החזיקה בעלת השליטה בכ-63% ממניות החברה. בעלי מניות משמעותיים נוספים הם אבי בן דוד (5.99%) וכן ויקטור תשובה (6.3%), אשר היו אחראים לרכישת השלד הבורסאי ג'ולקס אליו מוזגה החברה ולמהלך המיזוג.

הגיוס בוצע בחבילות של מניות ואופציות לפי מחיר של 5.7 אגורות למניה, אבל מחיר אפקטיבי של 2.88 אגורות למניה בשקלול האופציות. מחיר מניית אולטרה שייפ בתחילת יום המסחר עמד על 6.9 אגורות, פער שעשוי להסביר את הירידה של 26% במחיר המניה היום.

שוויה של אולטרהשייפ ביום המיזוג לפני כחודשיים, עמד על 190 מיליון שקל, לעומת 96.7 מיליון שקל עם סיום המסחר היום - ירידה של כ-50%. שוויו של השלד ג'ולקס לפני ההודעה על המיזוג הצפוי עמד על כ-10 מיליון שקל.

במקביל לירידות באולטרהשייפ, נרשם היום סנטימנט שלילי כללי כלפי מניות הביומד כאשר מדד הביומד ירד ב-1.5%. זאת, לאחר שהמדד רשם עליות נאות בכל הימים מאז השקתו, למעט ירידות קלות אתמול. כמעט כל המניות במדד השתתפו בירידות היום או לכל הפחות נותרו יציבות.

נסיכת הגאות והשפל

את חברת הצרת ההיקפים אולטרהשייפ הקימו בתחילת העשור ד"ר אמי גליקסמן ויורם אשל. ב-2005-2006 היא נחשבה להבטחה גדולה ובשיאה רשמה מכירות של 24 מיליון דולר בשנה ושאפה להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 300 מיליון דולר לפחות.

מספר גורמים הובילו את החברה לצניחה במכירות: המשבר הכלכלי, התעקשותה לנסות להשיג אישור של הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, במסלול שבדיעבד לא התאים לה, מספר תקלות טכניות במוצרים שלה והתגברות התחרות, ששחקה את מחירי המוצרים. ב-2009 היא רשמה מכירות של 4 מיליון דולר בלבד.

כיום החברה מצוידת בהנהלה חדשה, בראשות אסף אייל; במוצר משופר ובניסוי גדול בדרך להגשת בקשה מחודשת לאישור FDA. עם כל אלה החברה תנסה לכבוש מחדש את השוק האסתטי.

יזראל סיד הייתה מהמשקיעות הראשונות והמשמעותיות בחברה, שעד היום גייסה כ-50 מיליון דולר. במסגרת המיזוג, הכניסה יזראל סיד לחברה השקעה של 500 אלף דולר והעמידה קו אשראי של 500 אלף דולר ובתמורה הפכה לבעלת השליטה.