לידר שוקי הון: אפריקה תצנח ב-50%; עדיף להשקיע באפי פיתוח

האנליסטים אלון גלזר וגליה מיכלביץ': "החזקה באפי פיתוח עדיפה בהרבה על ההחזקה במניית אפריקה, הנסחרת הרבה מעל ה-NAV שלה, כאשר במקרה של התאוששות בשוק הנדל"ן הרוסי, הפוטנציאל לעליות שערים באפי פיתוח גבוה בהרבה"

מניית אפי פיתוח נסחרת במחיר הנמוך ב-35% מהשווי הנכסי הנקי שלה (NAV), אולם מחיר זה מגלם את החששות מפני מחיקות נוספות בעתיד. כך מעריכים האנליסטים אלון גלזר וגליה מיכלביץ' מבית ההשקעות לידר שוקי הון, בסקירה שעסקה בדו"חות הכספיים של אפי פיתוח, שפורסמו אתמול (ב').

האנליסטים ממשיכים להחזיק בהמלצת "מכירה" על מניית אפריקה ישראל , החברה האם של אפי פיתוח, עם מחיר יעד של 20 שקל למניה - נמוך ב-50% ממחירה בשוק. לדבריהם, "החזקה באפי פיתוח עדיפה בהרבה על ההחזקה במניית אפריקה, הנסחרת הרבה מעל ה-NAV שלה, כאשר במקרה של התאוששות בשוק הנדל"ן הרוסי, הפוטנציאל לעליות שערים באפי פיתוח גבוה בהרבה".

אפי פיתוח הפסידה 220 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009, לעומת הפסד של 135 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. ההכנסות מדמי שכירות ירדו ב-21% ל-8.7 מיליון דולר וההכנסות מניהול נכסים הסתכמו ב-186 אלף דולר בלבד, לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

קניון מוסקו סיטי מהווה כמחצית מהשווי הנכסי הנקי של החברה. אפי פיתוח דיווחה על חוזי שכירות חתומים לכ-40% משטחי הקניון ומזכרי הבנות ל-45% נוספים מהשטח. דמי השכירות הממוצעים עומדים על 1,100 דולר למ"ר. לצורך ההשוואה, בתחילת 2009 היו לה חוזים חתומים ל-20% מהשטח ומזכרי הבנות ל-30-35%.

"את תוצאות הרבעון הרביעי ניתן לקבל ברגשות מעורבים", אומרים האנליסטים. "מחדש אנו רואים את המשך תהליך המחיקות ודחייה בהשלמת פרויקטים. מאידך, נראה כי שוק הנדל"ן הרוסי מראה סימני התאוששות והחברה מדווחת על התקדמות בהשכרות ובמכירות יח"ד. סימן השאלה הגדול נותר האם השלמת הקניון במוסקבה תבוצע בהתאם לתוכניות החברה והערכות השמאים. הקניון צפוי לפתוח את שעריו בספטמבר וההערכות הן כי הקמתו תתרום לחברה שווי נוסף של כ-200 מיליון דולר והכנסות שנתיות של כ-100 מיליון דולר בקירוב".