ערוץ 10 למינהלת: לא נשדר ביום א' הקרוב משחק כדורסל מליגת העל

בערוץ 10 הביעו אכזבה מנתוני הצפייה הנמוכים: "ידענו שבמשחקים של מכבי הרייטינג יהיה סביר, אבל לא חשבנו שנגיע ל-1.7%" ■ בערוץ הציעו לשדר את המשחק בשבת בשעה 18:00

חודשיים אחרי שלקח על עצמו את שידורי ליגת העל בכדורסל בימי ראשון, הודיע ערוץ 10 למינהלת הליגה כי החליט שלא לשדר את המשחק ביום ראשון הקרוב. במקום זאת ישדר הערוץ סרט שעוסק ברב מרדכי איפרגן ("הרנטגן").

"מאחר שאנחנו מחוייבים לשדר את הסרט על 'הרנטגן' בתאריך הזה, ומאחר שאין משחק אטרקטיבי בליגת העל - הודענו למינהלת שאנחנו לא רוצים לשדר השבוע", אמר היום (ג') בכיר בערוץ 10 ל"גלובס".

עם זאת, בערוץ 10 הודיעו למינהלת הליגה כי האופציה היחידה מבחינתם היא לשדר משחק ביום שבת בשעה 18:00, דבר שבמינהלת מנסים למנוע. "מבחינתנו, או שהמשחק ישודר בשבת בשעה מוקדמת - או שלא נשדר בכלל השבוע", אמרו בערוץ 10.

בערוץ לא מסתירים את העובדה שהרייטינג הנמוך של ליגת העל הוא הסיבה העיקרית להחלטה שלהם שלא להתעקש על שידור בפריים-טיים. מאז החל לשדר העונה את ליגת העל לפני כחודשיים, עומד הרייטינג הממוצע בערוץ 10 על 3.9% בלבד, כולל שני משחקים שלא חצו רף של 2%.

"הסיבה שלקחנו את שידורי הכדורסל לפני כחודשיים היתה כי באותה נקודת זמן זה עזר לנו לסגור יום שידורים, בסכום נוח יחסית", אומר בכיר בערוץ. "ידענו שבמשחקים של מכבי תל-אביב הרייטינג יהיה סביר, ובמשחקים שהיא לא תשודר הוא יירד. אבל לא חשבנו שנגיע למשחקים עם 1.7% רייטינג (מכבי חיפה - גלבוע/גליל, מחזור 14 - ט.ו)".

על ההחלטה לקחת את שידורי הכדורסל אומר אותו גורם בערוץ 10: "זה שאנחנו לא מרוצים מהרייטינג בכדורסל, אנחנו לא מתביישים להגיד. אבל אנחנו יודעים מה קרה לספורט בישראל בשנים האחרונות, ואפשר לראות את הנפילה ברייטינג גם בכדורגל ובשידורי מכבי ביורוליג. בכדורסל הנפילה באה יותר לידי ביטוי".

ערוץ 10 החל לשדר העונה את ליגת העל בכדורסל במחזור העשירי, אחרי שרכש את הזכויות מערוץ הספורט עבור סכום של כ-2.5 מיליון שקל. מלבד המשחקים מדי שבוע בליגת העל, העסקה כוללת גם את הזכות לשדר את הפיינל-פור שיתקיים בחודש מאי בהיכל נוקיה.