ביהמ"ש הטיל עיקולים בסך 15 מיליון שקל על "דה מרקר" לטובת "מעריב"

העיקולים הזמניים הוטלו במעמד צד אחד לאחר ש"מעריב" - שתבע את "דה מרקר" על העתקת כתבות - טען כי חברת ביזנס נט, הבעלים של אתר "דה מרקר", הסתירה מבית המשפט את פירוקה מרצון

"מעריב" הטיל עיקולים זמניים במעמד צד אחד בהיקף של 15 מיליון שקל על נכסי חברת ביזנס נט מידע מקוון בע"מ, המפעילה והבעלים של אתר האינטרנט "דה מרקר" (כך על-פי תביעת "מעריב הוצאת מודיעין בע"מ" נגד ביזנס נט מידע מקוון בע"מ, עמוס שוקן, גיא רולניק ואחרים).

פרטים אלה הותרו היום (ג') לפרסום בעקבות בקשת "גלובס" ו"מעריב" לבטל צו איסור פרסום שהוטל על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה.

החלטת השופט בני ארנון למתן צו עיקול זמני במעמד צד אחד ניתנה על בסיס בקשת "מעריב" במסגרת תביעתם נגד ביזנס נט בגין העתקת כתבות (כך לפי טענת "מעריב").

את "גלובס" ייצגו עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי, את "מעריב" ייצגו עוה"ד צבי בר-נתן ורקפת פלד, ואת ביזנס נט ייצג עו"ד זאב ליאונד.

בקשה לביטול העיקולים

בעקבות דיון הוכחות שנערך ביום 31.1.10, שבו נכחו הבעלים של הצדדים - עמוס שוקן ועופר נמרודי - טען "מעריב" כי ביזנס נט הסתירה מבית המשפט ומ"מעריב" כי רק 3 ימים קודם לכן התקבלה החלטה על פירוקה מרצון. "מעריב" טען כי נוכח פירוקה מרצון של ביזנס נט, קיים חשש כי לא ניתן יהיה לגבות את הסכום שייפסק בסופו של יום לזכות "מעריב".

בינתיים הגישה ביזנס נט בקשה לביטול העיקולים הזמניים שניתנו במעמד צד אחד, בטענה כי בהצגת ביזנס נט ו"הארץ" כמי שפועלות כביכול בניגוד לדין - תוך הסתרת הליכי הפירוק מרצון בכוונה להבריח נכסים - נועדה רק על מנת להשחיר את קבוצת "הארץ" בפני בית המשפט, שעתיד להכריע בתביעה העיקרית.

לטענת ביזנס נט ו"הארץ" - המהלך של פירוק מרצון נובע משיקולים מסחריים בקבוצת "הארץ", ואין לו כל קשר לתביעת "מעריב". עוד טוענת ביזנס נט כי דבר הפירוק מרצון לא הוסתר - לא מבית המשפט ולא מ"מעריב" - וכי דין העיקול שניתן במעמד צד אחד להתבטל.

דיון בבקשת ביזנס נט לביטול העיקול הזמני נקבע ליום 25.3.10.

דיונים אלה מתנהלים במסגרת התביעה המשפטית שהגישה "מעריב" נגד ביזנס נט, עמוס שוקן, גיא רולניק ואחרים, בטענה כי השתמשו בכתבות של "מעריב" תוך הפרת יוצרים.