מחזיקי האג"ח של לגנא דורשים פירעון מיידי

זאת למרות הסכם קודם אליו הגיעו מחזיקי האג"ח עם בעלת השליטה אזורים

מחזיקי האג"ח של חברת לגנא הולדינגס החליטו להעמיד את אג"ח החברה, בהיקף של 150 מיליון שקל, לפירעון מיידי, ולדחות הסכם קודם עם חברת האם אזורים. אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, חתמה בסוף דצמבר על הסכם עם נציגות מחזיקי האג"ח, לפיו היא מעבירה למחזיקים 51% ממניות לגנא, מתוך 74% בהם היא מחזיקה.

את מניות השליטה בחברת הנדל"ן לגנא רכשה אזורים מידי יעקב אנגל בנובמבר 2006 לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל, אך כיום נסחרת לגנא לפי שווי שוק של 26 מיליון שקל בלבד. במקביל היא נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כ-2 מיליארד שקל, מהם 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה (המיוצגים על ידי עו"ד מני גורמן) ושל החברות המוחזקות אנגל אירופה ואנגל משאבים.

לדברי גורמן, משמעות ההחלטה על פירעון מיידי היא שנושי החברה

לא ימנו דירקטורים מטעמם כדי לנהל את לגנא, אלא ילחצו על ביהמ"ש למנות את עו"ד רוני בר-ניר לניהול החברה. עו"ד גורמן אמר ל"גלובס": "יש שאלה גדולה לאן הלך הכסף. אני מעריך שבכירים בלגנא ובאזורים ייחקרו בנושא".

גרעון בהון העצמי

עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. ללגנא גירעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי". מבחינת אזורים, העברת השליטה בחברה תשפר משמעותית את מאזן החברה בדוחות לסיכום 2009.

החברה הבת של לגנא, אנגל אירופה, קיבלה בחודש שעבר הצעה להסדר חוב מהמיליונר היהודי-בריטי, קונארד מוריס. הצעתו של מוריס כוללת קבלת מניות השליטה בחברת הבת של אנגל אירופה, אנגל משאבים. אלא שהאחרונה אמורה לעבור לידי קבוצת משקיעים אחרת, אלוביץ'-טאגור-אקרמן, שכבר חתמה על הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח באנגל משאבים (להם חייבת החברה 260 מיליון שקל).

הבוקר הגיש עו"ד עופר שפירא, המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה, המרצת פתיחה לפיה הוא מבקש להשלים את העסקה עם קונארד מוריס על חשבון העסקה עם קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן.