TIM פברואר: "גלובס" מוביל את אתרי הכלכלה בגלישה מהעבודה

‎‏ynet‏ עוקף את YouTube וחוזר למקום הרביעי, פייסבוק מקבע את מעמדו כאתר השלישי בגודלו בישראל ■ "גלובס" מוביל בפער גדול על המתחרים בגלישה ממקומות עבודה ■ חודש שני ברציפות מעל 40% ל-mako

20% מהחברים ברשתות חברתיות נרשמו כאוהדים או כחברים בקבוצה של מותג או חברה מסחרית - כך עולה מסקר ‏TIM‏ לחודש פברואר. בקרב בני-הנוער עולה שיעור זה ל-32%. השימוש הבולט ברשתות חברתיות הוא ככלי תקשורת (37%), ולאחר מכן, עדכוני סטטוס (29%), שמירה על קשר (24%), צפייה בתמונות (16%) ומשחקים (15%).

גם בפברואר, פייסבוק ממשיכה לקבע את מעמדה כאתר השלישי בגודלו בישראל, עם עלייה של 1.7% לשיעור שבועי של 60.8%. את צמרת הטבלה מובילות גוגל ו-וואלה, שנחלשו החודש לשיעור של 89.4% ו-66.2% בהתאמה.

המאבק בין ‏ynet‏ ו-YouTube ממשיך; לאחר שבחודש שעבר עקף YouTube בראשונה את ‏ynet‏, חוזר האתר למקום הרביעי, עם שיעור חשיפה שבועי של 56.7%. זאת הודות להיחלשות של כ-5% בשיעור החשיפה של YouTube ל-55.8% (מקום 5).

במקום השישי מדורג ‏mako‏, ששומר על יציבות לאחר שבחודש שעבר הגיע לחשיפת שיא (40.7%), ואילו נענע10 חוזר להיחלש לשיעור של 27.6% (מקום 7).

אתרים נוספים שנחלשו בפברואר הם יד2, שאיבד 12.8% בשיעור החשיפה ל-24.2% (מקום 8); אתר "רשת", שרשם זינוק חד בחודש שעבר, אך נחלש החודש ב-10.2% לשיעור של 15.7% (מקום 14); ואתר ‏‏msn‏, ששיעור החשיפה שלו צנח ב-30.2% (מקום 15).

בגיזרת אתרי הספורט ניכרת היחלשות כללית, כאשר ‏one‏ (מקום 17) וספורט5 (מקום 20) איבדו החודש 20% ו-17.5% בהתאמה, לשיעורי חשיפה שבועיים של 12.6% ו-11.5%.

‏הנעדרים של החודש: אתר הלוחות ‏winwin‏ ואתר המפות ‏Ymap‏, שניהם מבית "ידיעות אחרונות", לא התברגו בפברואר ברשימה.

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הפיננסי המועדף מגלישה ממקומות עבודה, עם זינוק של 20.6% בשיעור החשיפה בפברואר לשיעור של 16.5%, בהשוואה ל-14.4% ל"דה מרקר". בגלישה הכללית, "גלובס" שומר על יציבות - 12.3% בהשוואה ל"דה מרקר", שצנח ב-13.4% לשיעור של 12.9%.

שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם ה"דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושכת אליה יותר מ-40 אלף גולשים ביום, כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה הפופולרי בישראל.

‏סקר ‏TIM‏ של ‏TNS‏ טלסקר לינואר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-800 משתמשי אינטרנט מהאוכלוסייה היהודית מעל גיל 13, והוא ה-49 במספר. ‏‏‎‎‏

פברואר 2010 TIM סקר מקומות העבודה
 פברואר 2010 TIM סקר מקומות העבודה

פברואר 2010 TIM סקר
 פברואר 2010 TIM סקר