משלחת מדרום-קוריאה בוחנת שת"פ בתחום האנרגיה המתחדשת

שגריר דרום-קוריאה בישראל: "ישראל במקום הרביעי בעולם מבחינת מספר החברות המובילות בתחום; נשלב טכנולוגיה ישראלית עם ביצוע קוריאני"

מעמד ישראל כמרכז עולמי לפיתוח טכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת מתבסס: משלחת רמת דרג מדרום קוריאה הגיעה לסיור מקיף של 10 ימים בין החברות המובילות בתחום, משרדי ממשלה ומרכזי מחקר אקדמיים.

במשלחת הקוריאנית 37 חברים מ-22 חברות, ממשלות מקומיות ומרכזי מחקר ופיתוח, שבאו לבחון פוטנציאל לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות בתחום האנרגיה המתחדשת. המשלחת מבקרת ב-13 חברות ישראליות מובילות בתחום: זנית' סולאר, הליופוקוס, גרינסאן, ברייטסורס, בטר פלייס, סימביוטיק, איי.קיו.ווינד, ארוו טכנולוג'י, ETV מוטורס, אורמת, אנסטורג', סל-ארה ואקווייז. כמו כן תסייר באוניברסיטת ת"א, בטכניון ובמשרדי התשתיות, התמ"ת והחוץ.

בביקור המשלחת במרכז המבקרים של בטר פלייס, מפתחת הרכב החשמלי, נהגו חברי המשלחת במכוניות והתרשמו מאוד מההתקדמות שהושגה. דרום קוריאה, יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם, בעלת פוטנציאל גדול לקחת חלק בפרויקט, ובביקור הועלו אפשרויות שילוב התעשייה הקוריאנית בייצור רכבים מתאימים, ייצור הסוללות ומתקני ההטענה והחלפת הסוללות.

נשיא המדינה שמעון פרס, שייפגש עם חברי המשלחת, נפגש בוועידת דבוס עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק, והשניים דנו בשיתוף פעולה בתחום שקרוב ללבם.

שגריר דרום קוריאה בישראל, מה יונג-סאם, אמר ל"גלובס": "תחום האנרגיה המתחדשת מסומן כקטר הצמיחה של קוריאה, וישראל במקום הרביעי בעולם מבחינת מספר החברות המובילות בתחום. יש כאן בהחלט פוטנציאל עסקי, לא רק אקדמי. הרעיון הוא לשלב טכנולוגיה ישראלית עם הציוד ויכולת הביצוע של קוריאה. נמשיך לתמוך במיזמים משותפים בין היתר דרך הקרן הדו לאומית".

בתום ביקור המשלחת במשרד התשתיות בירושלים, פורסמה הצהרה משותפת מפי שר התשתיות עוזי לנדאו וראש המשלחת הקוריאנית קים ג'ונג-יונג, "שגריר לאנרגיה ומשאבים" במשרד החוץ הקוריאני. השניים הדגישו את העניין המשותף של המדינות בפיתוח מקורות אנרגיה נקיים וזולים וסיכמו על שיתוף בניסיון שנצבר בפרקטיקה, ארגון סמינרים משותפים וקידום שיתופי פעולה מדעיים, אקדמיים ותעשייתיים.