חגיגה למשקיעי כי"ל: פוטאש העלתה תחזיות - המניה זינקה

המנכ"ל ביל דויל: "צמיחה היא לא קו מגמה ישר, אך אנו מאמינים שהגידול במכירות האשלג ברבעון הזה מסמנת את תחילתה של החזרה לצמיחה ארוכת טווח בביקושים לאשלג"

פחות מיממה לאחר שחברת הדשנים הגרמנית K+S פרסמה דו"חות כספיים טובים מהצפוי, ענקית האשלג הקנדית פוטאש סיפקה עדת נוספת להתאוששות שוקי האשלג, כאשר העלתה את התחזיות שלה לרבעון הראשון של 2010. בתגובה, מניות החברה זנקו בכ-7.5% במסחר במאוחר בוול סטריט.

פוטאש, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, העלתה את התחזיות בחדות ומסרה כי הסיבה לכך היא הגידול בביקושים לאשלג, מנוע צמיחה מרכזי גם עבור כי"ל . פוטאש צופה רווח נקי של 1.3-1.5 דולר למניה ברבעון הראשון, לעומת התחזית הקודמת שדיברה על רווח של 70 סנט למניה עד דולר אחד למניה בלבד. החברה ציינה גם מכירות שיא בצפון אמריקה ועלייה במכירות בשאר העולם. פוטאש תפרסם את הדו"חות הרשמיים ב-29 באפריל.

"העלאת התחזיות משקפת את ההתאוששות בביקושים לאשלג", מסרה החברה בהודעתה. המנכ"ל ביל דויל הוסיף, כי "צמיחה היא לא קו מגמה ישר, אך אנו מאמינים שהגידול במכירות האשלג ברבעון הזה מסמנת את תחילתה של החזרה לצמיחה ארוכת טווח בביקושים לאשלג".

ההודעה החיובית של פוטאש מצטרפת לשורה של סימנים המעידים על התאוששות במגזר הדשנים. בחודש שעבר הגדילה פוטאש את החזקותיה בכי"ל וכעת היא מחזיקה ב-13.9% מהחברה, מתוך אמונה בחברה הישראלית. לאחרונה נודע כי תאגיד האשלג הקנדי קנפוטקס חתם על חוזה ספוט למכירת אשלג ללקוחות בהודו, במחיר גבוה יותר מזה שנחתם בחוזה עם הסינים, שסימן עבור רבים את התחתית במחירי האשלג - 350 דולר לטון. בתחילת החודש העלה קנפוטקס את מחיר ל-415-430 דולר לטון.