"פורבס", שוב שכחתם מישהו

צ'ק פוינט נהנית לאחרונה מחיבוק חם של המשקיעים, וביום שישי האחרון נסקה המניה למחיר שיא של 7 שנים המשקף לחברה שווי של 7.3 מיליארד דולר

1. גם אני שווה מעל מיליארד דולר. הערכת שווי הון של אנשים פרטיים רחוקה מלהיות מדע מדויק. אם מדובר בבעל עניין בחברה ציבורית, שווי הונו יכול להשתנות באופן קיצוני בין רגע ואם מדובר באיש שמקור הונו הוא בנכסים פרטים, תמיד אפשר יהיה להתווכח על שוויים כי ברגע שאלו אינם שקופים מספיק, שוויים נתון לגמישות כמו גופה של נערת גומי.

דירוג "פורבס" של עשירי העולם, שפורסם בשבוע שעבר, הוא הוכחה טובה לכך. מזה 16 שנה שהמגזין מדרג את האנשים העשירים בעולם, ולמרות שהוא היחיד שעושה זאת (ולזכותו ייאמר כי היה הראשון שהקים את המוסד ששמו "דירוג עשירי העולם"), גם אצלו מתגלות לעיתים טעויות או שמות שנפלו בין הכיסאות, והשנה - מלבד טדי שגיא - ישראלי נוסף שנשכח הוא לא אחר מאשר גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט.

צ'ק פוינט, למי שלא שם לב, נהנית לאחרונה מחיבוק חם של ציבור המשקיעים. ביום שישי האחרון נסקה המניה למחיר שיא של 7 שנים (כן, 7 שנים) - 34.76 דולר - המשקף שווי חברה של 7.3 מיליארד דולר ותשואה בשנה האחרונה של 62%.

שויד, שהקים את צ'ק פוינט לפני 17 שנה יחד עם מריוס נכט (כיום סגן יו"ר), ושלמה קרמר (שכבר מזמן פרש מהחברה), מחזיק בשיעור של 15.7% מהון החברה, וזה אומר החזקה ששווייה הוא 1.1 מיליארד דולר בקירוב. אם לוקחים בחשבון גם את המימושים שביצע שויד לאורך השנים, מגיעים לשווי הון כולל שגבוה מהרף המינימלי של דירוג "פורבס".

ושויד לא לבד. לנכט נותרה החזקה של 9.1% בחברה (שווי של 664 מיליון דולר) ומרגע הנפקת החברה מימש סגן יו"ר צ'ק פוינט מניות תמורת למעלה מחצי מיליארד דולר, כך שגם הוא שווה למעלה ממיליארד דולר.

בקיצור ולעניין, לשויד ולנכט יש סיבה להרים טלפון לעורכי הדירוג של "פורבס".

2. It's About Time. הנסיקה של מניית צ'ק פוינט די מפתיעה. במהלך שנות הגאות שקדמו למשבר האשראי מניית ענקית האבטחה די דשדשה, ולא הצליחה לפרוץ את מחסום 30 הדולר למניה. כשמשבר האשראי נעלם, והודות לרוח גבית מתחדשת בשוקי ההון, התעוררה מניית צ'ק פוינט מתרדמתה והחלה כביכול להשלים פערים של מספר שנים אחורה.

צ'ק פוינט נסחרת כרגע לפי מכפיל רווח חזוי לשנה הנוכחית של 15.3 ולפי 25 בתי ההשקעות המכסים את החברה יש לאחרונה עדיין לאן לשאוף.

14 מתוכם מצמידים למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד ממוצע של 39 דולר, 12% מעל המחיר הנוכחי.

עכשיו נותר רק לחכות ולראות האם הם צודקים, וכפועל יוצא - האם ל"פורבס" לא תהיה בשנה הבאה סיבה להתעלם משויד ונכט.