אירופה סגרה את המסחרבירידות בדומה למגמה באסיה ובוול סטריט

מדד מחירי הדיור בבריטניה של סוכנות Rightmove עלה ב-5.3% בשנה שעד מארס ■ סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה כי אין סכנה ליציבות דירוג ה-"AAA" של ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה

שוקי אירופה נסחרו היום בירידות, בהמשך לירידות הבוקר באסיה בהובלת הונג קונג ושנחאי ועל רקע הירידות שנרשמות הערב בוול סטריט. בשוק מתכוננים להחלטות הריבית בארה"ב ויפן בהמשך השבוע.

בזירת המאקרו, מדד מחירי הדיור בבריטניה של Rightmove Plc, רשימה מקוונת של נכסים למכירה, עלה ב-5.3% בשנה שעד מארס לאחר שעלה ב-6.1% בפברואר. נתון זה מהווה האטה ראשונה מזה 13 חודשים בשיעור הצמיחה השנתי.

בזירה הסינית גוברות הציפיות להידוק מוניטרי של הבנק המרכזי של סין (PBOC). בנק מורגן סטנלי צופה מספר העלאות של יחס הרזרבות בבנקים הסיניים וריביות גבוהות יותר כבר באפריל.

מדד MSCI אסיה פסיפיק איבד 0.4% ל-122.7 נקודות. מדד שנחאי המשולב ננעל בשפל של חמישה שבועות.

ברקע, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה כי אין סכנה ליציבות דירוג ה-"AAA" של המדינות המתועשות, ארה"ב, גרמניה, צרפת, בריטניה, דנמרק, פינלנד, שוודיה, נורווגיה ואפילו ספרד.

המתכות מכבידות על סין

מניית פ'וגי אלקטריק ריכזה לאור התחזקות מעמדה בשוק הסיני.

מניות BHP ביליטון , ריו טינטו , Baoshan Iron & Steel ו-Jiangxi Copper ריכזו עניין לאור ירידת מחירי המתכות. מחיר הנחושת יורד ב-0.6% ל-7,401 דולר לטון והאלומיניום מאבד 0.5% ל-2,250 דולר לטון.

בית ההשקעות KBW הוריד את המלצתו למניית HSBC ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר".

בזווית הישראלית, אטריום מקבוצת גזית גלוב פרסמה את דו"חות 2009. הכנסות מהשכרה גדלו ב- 10.9% והסתכמו בכ- 148.8 מיליון אירו. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2009 גדל בכ-111.0% והסתכם לכ-64.7 מיליון אירו. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2009 השתפר ועמד על רמה של כ-81.5%.