נדל"ן 15: מימושים בשני המדדים

המימושים באו לידי ביטוי באופן דומה בתשואות של מדד נדל"ן 15 ומדד נדל"ן כחול-לבן כאחד. ביג וישרס, שתי מניות קטנות במדד שלנו בדרך כלל, בלטו כל אחת בעלייה ובירידה הגדולה ביותר, בהתאמה

המסחר במניות הנדל"ן התאפיין השבוע במימושים, שבאו לידי ביטוי באופן דומה בתשואות של מדד נדל"ן 15 ומדד נדל"ן כחול-לבן כאחד. ביג וישרס, שתי מניות קטנות במדד שלנו בדרך כלל, בלטו כל אחת בעלייה ובירידה הגדולה ביותר, בהתאמה.

ישרס, יצוין, היא אחת מהבולטות לטובה מקרב מניות המדד מתחילת השנה הודות לתמיכה מאסיבית של החברה במניה, שבוטאה בחלוקת דיבידנד ורכישה חוזרת של אג"ח. ברקע לירידה במניה השבוע, בוצע מימוש אחזקה משמעותית של החברה בסדרה ה'. ישרס ירדה לאחזקה של 36.3%, לאחר שהחזיקה במרבית החוב שלה עצמה בסדרה.

מי שמחזיקה לפי שעה בתואר מובילת התשואה מתחילת השנה היא רבוע כחול נדל"ן, שפרסמה דו"חות שנתיים ואגב כך תגמלה את המנכ"ל בבונוס (420 אלף שקל) והודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 57.6 מיליון שקל. הדיבידנד, שיחולק בסוף החודש למחזיקים במניה בסוף השבוע הנוכחי, גילם עם פרסומו תשואה של 5% על מחיר המניה.

גם גב ים דיווחה השבוע והצליחה להציג אפילו תוצאות שיא, על רקע הטבת המס החד-פעמית ברבעון השלישי. בבתי ההשקעות פסגות, הראל ו-IBI מיהרו להגיב בתמימות דעים לפיה החברה עושה חיל, אך המניה מתומחרת באופן מלא - ולפיכך זכתה להמלצות פושרות.

בעוד שרבוע כחול נדל"ן קרובה לשיא ההיסטורי של עצמה, אזורים נסחרת במרחק של 70% ויותר. מכירת החברות הבנות ממשיכה להציב קשיים לחברה, כשהשבוע מחזיקי האג"ח של לגנא החליטו להעמיד את האגרות בסך 150 מיליון שקל לפירעון מיידי.

בינתיים, מנופים הזכירה השבוע שהיא בראש ובראשונה חברת נדל"ן, כשהשלימה רכישה של זכויות נוספות בקרקע בעיר אסטנה, בירת קזחסטאן. מנופים תחזיק ב-60.8% בקרקע בשרשור על-ידי החברה הבת הציבורית מאקפל, ששילמה 2.6 מיליון דולר עבור הזכויות הנוספות.