אלפי עורכי דין צפויים להגיע לכנס הראשון של ועד מחוז ת"א

קרב כנסים בלשכת עוה"ד: הוועד המרכזי של הלשכה טוען כי הכנס שלו, שייערך כחודש אחרי, הוא המרכזי והמוביל

הכנס השנתי הראשון של ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, המתוכנן להתקיים באילת ב-21 באפריל, מסתמן לפי שעה כהצלחה גדולה. כ-1,000 חדרים במלונות כבר הוזמנו לקראתו, ואלפי עורכי דין צפויים להגיע אליו.

הכנס המרכזי הראשון של ועד המחוז מסמן החרפה נוספת במאבק בינו לבין הוועד המרכזי של הלשכה, שיקיים בסוף מאי את הכנס השנתי העשירי של הלשכה, גם הוא באילת.

בכנס של הוועד המרכזי צפויה ליטול חלק כל צמרת עולם המשפט הישראלי. בין היתר הבטיחו את השתתפותם בו נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטייןף פרקליט המדינה, משה לדור; ורוב שופטי בית המשפט העליון בהווה.

לדברי יו"ר ועד מחוז תל-אביב, עו"ד דורון ברזילי, מכנס המחוז תצא בשורה מבחינה מקצועית, והוא צפוי להפך למסורת בשנים הקרובות. לדבריו, ישתתפו בו עורכי הדין הבכירים במשק, ראשי המשרדים המובילים וכל נשיאי בתי המשפט במחוז תל-אביב.

ברזילי הסביר כי הסיבה לקיום הכנס בנוסף על הכנס המסורתי של הוועד המרכזי היא "חסך קיים ורצון לספק לעורכי הדין במחוז שירות שלא קיבלו עד היום וקיים במחוזות אחרים". לדבריו, הכנס הוא חלק ממערך שלם של השתלמויות וכנסים שעורך ועד מחוז תל-אביב.

מנגד אומר יו"ר ועדת כנס העשור של הוועד המרכזי, עו"ד איתן אפשטיין, כי הכנס השנה יהיה "המקצועי, הגדול והמיוחד ביותר בתולדות הלשכה". ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, ציין כי "הכנס השנתי של הלשכה הוא המקום המרכזי והמוביל, בו עורכים השופטים, בכירי הממשל, עורכי הדין ובכירי האקדמיה, דיון בדבר הסוגיות הציבוריות החשובות שעל סדר-יומה של מדינת ישראל".

מאבק עיקש

מחוז תל-אביב, הגדול מבין מחוזות הלשכה, שבו רשומים 28 אלף מבין 44 אלף חברי הלשכה, מצוי במאבק עיקש מול המוסדות הארציים של הלשכה. ועד המחוז טוען כי הוא מקופח בחלוקת התקציבים בלשכה, וראש הלשכה גיא-רון מנסה להביא לפיצול המחוז לשניים - תל-אביב ומרכז.

מנגד זכה ועד המחוז בניצחון גדול באחרונה, כשהממשלה אישרה הצעת חוק, לפיה ייתוספו נציגים במועצה הארצית של הלשכה ובוועד המרכזי, בהתאם לגודלו של כל מחוז - זאת בניגוד לעמדת גיא-רון. המשמעות היא כי ייצוגו של מחוז תל-אביב יגדל באופן משמעותי.