כחצי מהכנסת תומכת במתן שכר של 2,500 שקל בחודש לחיילים

לפי הצעת החוק שיזם ח"כ עמיר פרץ, חיילות ישתכרו סכום זהה בחצי השנה האחרונה לשירותן ■ מטרת החוק: למנוע נשירת חיילים משירות סדיר ולשפר את מעמד המשרתים בצה"ל מול חבריהם שהשתמטו והחלו כבר בגיל 18 במירוץ לתואר-דירה-משרה

ב-12 החודשים האחרונים לשירותם הסדיר יקבלו חיילים שכר חודשי של 2,500 שקל לחודש. כך עולה מהצעת חוק שהונחה אתמול על שולחן הכנסת. חיילות ישתכרו סכום זהה בחצי השנה האחרונה לשירותן. בנוסף, כך עולה מההצעה, לחייל המשרת כתומך לחימה, על פי ההצעה תשולם תוספת בסך 500 שקל לחודש, ולגבי חייל המשרת כלוחם - 1,000 שקל בחודש.

ההצעה, שיזם ח"כ עמיר פרץ ועליה חתומים עוד 51 חברי כנסת מכל סיעות הבית, תחול על משרתי צה"ל, משטרה, שירות בתי הסוהר ומשמר הגבול. הנימוק להצעה, כפי שנכתב בדברי ההסבר: שיפור מצבם הכלכלי של חיילים בשירות סדיר. הצעת חוק זו נולדה על רקע האחוז הגבוה של צעירים שאינם מתגייסים לצבא ונועדה "ליצור מוטיבציה אצל חיילים להתגייס לצבא, לסיים את שירותם ולמנוע את תופעת נשירת החיילים במהלך שירותם הסדיר", על פי דברי ההסבר להצעה.

"חייל בשירות סדיר אשר נמצא בשירות שלוש שנים מחייו, ראוי שיפוצה על ידי המדינה על זמן יקר זה, שכן המדובר בשנים שבהן לאזרח אשר לא התגייס לצה"ל יש את כל ההזדמנויות לבסס את עצמו. כך, למשל, אזרח שלא התגייס לצה"ל והלך ללמוד באוניברסיטה, יפגוש את חברו שרק השתחרר מהצבא כשהוא כבר בעל תואר ראשון", נכתב בדברי ההסבר, "בדומה, אזרח שלא התגייס לצה"ל והחליט לצאת לעבוד יפגוש את חברו ששירת בצה"ל כשהוא כבר מבוסס כלכלית וצבר יתרון גדול לעומתו ולעומת מי ששירת את מדינת ישראל ונתן את תרומתו".

בכנסת ה-17 הגיש פרץ הצעה דומה והיא אושרה בוועדת העבודה לקריאה ראשונה. בכנסת הנוכחית, שיוצאת מחר לפגרת הפסח, צפוי להתעכב קידומה של ההצעה לפחות עד לאחר הפגרה.

אמנם מגיש הצעת החוק הוא חבר הכנסת פרץ, הידוע כאחד המורדים בעבודה, אך בין החותמים ניתן למצוא גם חברים בקואליציה, ובהם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), וכן יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, וחברי הכנסת כרמל שאמה, ציפי חוטובלי, מירי רגב, דני דנון ויריב לוין מהליכוד, יו"ר ועדת חוקה, דוד רותם, אנסטסיה מיכאלי ואלכס מילר מישראל ביתנו. את ש"ס מייצגים חברי הכנסת אמנון כהן, חיים אמסלם, אברהם מיכאלי, ניסים זאב, יצחק וקנין, דוד אזולאי, אורלי לוי אבוקסיס, ונציגי העבודה החתומים על ההצעה הם איתן כבל, דניאל בן סימון ויולי תמיר. במרצ הצטרפו שלושת חברי הסיעה: יו"ר המפלגה, חיים אורון, אילן גילאון וניצן הורביץ. על חברי קדימה נמנים גדעון עזרא, שאול מופז, צחי הנגבי, מגלי והבה, רוחמה אברהם-בלילא, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון, יעקב אדרי, ישראל חסון, שי חרמש, רוברט טיבייב, דליה איציק, שלמה מולה, אלי אפללו, אריה ביבי, מרינה סולודקין, זאב בילסקי, נחמן שי, אברהם דיכטר, עתניאל שנלר, רונית תירוש ומאיר שטרית. עוד חתומים חברי הכנסת יעקב כץ, אורי אורבך, זבולון אורלב, אריה אלדד, אורי אריאל, , אורי מקלב ומיכאל בן-ארי.