סאנדיי מתכננת גיוס של מיליארד שקל

כך אמר ל"גלובס" מנכ"ל החברה קובי דינר ■ לדבריו, בחברה "בוחנים ברצינות" אפשרות לבצע חלק מהגיוס בשוק ההון המקומי באמצעות הנפקת אג"ח או מניות

חברת סאנדיי אנרג'י, המתמחה בהקמת מתקנים סולאריים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל, מתכננת לגייס כמיליארד שקל בשנים הקרובות למימון תוכנית הפיתוח של החברה, כך אמר ל"גלובס" מנכ"ל החברה קובי דינר. לדבריו, בחברה "בוחנים ברצינות" אפשרות לבצע חלק מהגיוס בשוק ההון המקומי באמצעות הנפקת אג"ח או מניות. סאנדיי היא חברה פרטית בשליטתו של דינר. בתחילת השבוע דיווחה החברה כי הקצתה 10% ממניותיה לחברת הביטוח מגדל תמורת השקעה של 100 מיליון שקל בתוכניות הפיתוח של החברה. הכסף ישמש הון עצמי לצורך גיוס מימון לפרויקטים ובמסגרת העסקה קיבלה מגדל אופציה לרכישת 10% נוספים בסאנדיי. שאר מניות החברה מוחזקות בידי בכירים בחברה, שנוסדה ב-2007.

לסאנדיי הסכמים חתומים להקמת מתקנים סולאריים בהיקף 160 מגה-ואט על גגות מבנים, מאגרי מים ושטחי קרקע. ההשקעה הכספית הנדרשת בפיתוח הפרויקטים נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל ובחברה מעריכים כי כמחצית מהפרויקטים אכן יבשילו בשנתיים-שלוש הקרובות.

אחד ההסכמים הוא הסכם שיתוף פעולה שחתמה סאנדיי עם חברת שניידר אלקטריק העולמית, בהיקף של עד 200 מגה-ואט בישראל. העבודה תתבצע באמצעות השלוחה הישראלית, שניידר אלקטריק ישראל, הנמצאת בבעלותה המלאה של שניידר אלקטריק צרפת. לשניידר אלקטריק כ-100 אלף עובדים ברחבי העולם ומחזור מכירותיה ל-2009 היה גבוה מ-15 מיליארד אירו. בשנה החולפת החברה היתה מעורבת בהקמה של כ-200 מגה-ואט של מערכות פוטו-וולטאיות.