אמנון ברזילי: "איני חייב כסף ללאומי; הבנק התנהג בדרך לא הוגנת"

לפני שבועיים הטיל ביהמ"ש צו עיקול זמני על נכסיו של ברזילי בהיקף 15.6 מיליון שקל, לבקשת בנק לאומי ■ ברזילי: יש למחוק את התביעה על הסף, ועל הבנק להמציא מסמכים בנקאיים שיוכיחו את קיום החוב

שבועיים לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל צו עיקול זמני במעמד צד אחד על נכסיו של אמנון ברזילי בהיקף של 15.6 מיליון שקל, לבקשת בנק לאומי, טוען היום (ג') איש העסקים כי הוא כלל לא חייב כסף לבנק.

ברזילי הוא מבעלי השליטה בחברת מטיס קפיטל ביחד עם מוני הראל והבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב.

לטענת ברזילי, יש למחוק את התביעה על הסף, ועל הבנק להמציא מסמכים בנקאיים שיוכיחו את קיומו של החוב.

לצידו של ברזילי עומדת החלטתו של השופט אבי זמיר, שקבע בדיון קודם בתיק בפברואר כי "קיים פגם של ממש בכך שלחלוטין לא ברור מה יתרת החוב העדכנית של הנתבעים". אלא שמידע זה לא הגיע לידי השופט התורן שדן בתיק בתחילת החודש, וכך נפסק העיקול בתחילת החודש.

עו"ד אליהו נאמן, המייצג את ברזילי, טוען כי "בבקשה חוזרת מסולפת ומטעה שהוגשה לשופט אחר, העלים והסתיר הבנק במכוון את ההחלטה שניתנה בפברואר. זהו חוסר תום-לב והטעיית בית המשפט, שערורייה ציבורית חסרת תקדים מאין כמוה. להתנהלות ולהתנהגות זו אין אח ורע במערכת המשפטית".

ברזילי מתאר זאת בדרכו הציורית: "עשו לי טריק - הלכו לשופט אחר. בנק לאומי התנהג לא בדרך הוגנת כלפיי".

ביום חמישי הגיש ברזילי בקשה בהולה לבטול העיקולים, ומחר (ד') בבוקר יתקיים דיון בעניין בבית המשפט.

החובות הפרטיים של ברזילי מצטרפים לחובות של חברת אופקים קפיטל, שבאמצעותה הוא מחזיק בחברת מטיס קפיטל.

כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", בנק מזרחי-טפחות שלח ביום חמישי מכתב לברזילי והראל ובו דרישה לפירעון מיידי של חוב בסך 29 מיליון שקל.

גם להראל צרות מחוץ לחברת מטיס קפיטל, על רקע פנייה שהוגשה לבית המשפט בסוף 2009 ובה בקשה לאסור עליו לבצע שינוי בעלות בנכסיו.