עולם של חיבורים

פייסבוק זה הדבר החם ביותר כרגע? נכון - אבל החוכמה היא להיות שם כשזה קורה

פייסבוק חוגגת החודש יומולדת 6, והיום פורסם כי הפכה לאתר הפופולרי ביותר בארה"ב ועקפה את גוגל. פרויקט המיפוי החברתי הגדול ביותר בעולם, המדינה השלישית בעולם - הרבה כתרים נקשרים לאתר שמאיים להמציא את האינטרנט מחדש.

בעולם המקוון מתקיימות זו לצד זו רשת האינטרנט והרשת החברתית, כאשר לכל אחת מהן חזון עצמאי משלה.

בעוד חזונה של הרשת האינטרנטית היה להיות של מקום יצירה חברתית והיא פעלה להקל על אנשים לשתף פעולה זה עם זה, הגיעו הרשתות החברתיות והגשימו שאיפה זו והוציאו אותה מן הכוח אל הפועל.

לרשתות החברתיות עוצמה והשפעה רבה בכל הקשור לכלכלה ולחברה בה אנו חיים.

גולשים מבלים כיום יותר זמן ברשתות חברתיות מאשר מול תיבת המייל שלהם. הרשתות החברתיות כוללות מידע רב על החברים בהן, ללא הטיות וללא רצייה חברתית. הגולשים מדברים על מוצרים וצרכים ואפשר ללמוד המון על התנהגות הצרכנים המתחדשת בהקשרים של קטגוריות, ללמוד על קהלי יעד חדשים ועל קבוצות בעלות מרכיבים משותפים. הרשתות החברתיות, יותר מאשר היותן כלי שיווקי הן משמשות כ-CRM (מערכת ניהול לקוחות) ומאפשרות שמירה על קשר עם לקוחות והתאמה של תכנים ומסרים. כתוצאה מהסיטואציה שנוצרה, עסקים קטנים עשויים להיות המרוויחים המהירים ביותר מפייסבוק. עבורם, זוהי דרך זולה וטובה יותר מאשר צורות פרסום אחרות במונחי החזר על השקעה. הרשתות החברתיות מאפשרות להם לדעת יותר, ולהפיק מכך תועלת. הראייה המובהקת לכך היא בדמות השינוי בתחום גיוסי כוח-האדם.

תהליכי העבודה והיישום נלמדים מדי יום עם הרבה ניסוי וטעייה. אין נוסחאות קסם, או לפחות עדיין לא נוסחו כאלה. חברות כוח-אדם ומנהלי גיוס והשמה בארגונים, מבינים מזה כמה שנים שהמדיה החברתית היא מקור מצוין לחיבור בין כוח-אדם איכותי ומתקדם לבין בעלי תפקידים.

פייסבוק הוא תופעה, ובהקשר של גיוס כוח-אדם הוא מכרה זהב של טאלנטים. זהו כלי מצוין ליצירת נוכחות לחברה, חשיפה יעילה למשרות ולאיתור מועמדים אופציונליים.

לא ירחק היום בו פייסבוק והטלפון הנייד יתלכדו והדיווחים יהיו מבוססי מיקום, לפיכך, העתיד טומן בחובו את התחברותם של יותר ויותר יישומי אינטרנט לפייסבוק.

יותר ויותר אתרים יאפשרו חיבור של הפרופיל בפייסבוק לתכנים שלהם, באמצעות פייסבוק קונקט.

עלינו להיות שם כשזה קורה!

להגיד שפייסבוק זה הדבר החם, זו חוכמה קטנה מאוד. החוכמה הגדולה היא להיות שם כשזה קורה. להגיב מהר, לנצל הזדמנויות, ליהנות מאפקט הראשוניות. מנהלים ואנשי שיווק שיתנפלו על הרשתות החברתיות בלהט ובנחישות ויפנו משאבים ותשומת לב לנעשה בהן - ירוויחו בגדול. לא מן הנמנע שכבר בעתיד הקרוב, התפקיד החשוב ביותר בכל ארגון יהיה סמנכ"ל רשתות חברתיות. אם עוד אין לכם אחד כזה בחברה - כדאי שתתעוררו.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלי חברת "TWISTED"