פרטים של לקוחות ישראלים עם חשבונות ב-HSBC בשוויץ נגנבו

זאת כחלק מגניבת פרטים שביצע עובד לשעבר של הבנק מ-24 אלף לקוחות הבנק ■ הבנק העריך בפנייתו ללקוחות הישראלים כי המידע שנגנב לא מאפשר גישה לחשבונותיהם וכי המידע שנגנב לא דלף לגורמים נוספים‏

בשבוע שעבר דיווח הבנק השוויצרי ‏HSBC‏ כי אחד מעובדי חטיבת הטכנולוגיה (‏IT‏) שלו לשעבר גנב מידע ופרטים של כ-24 אלף מלקוחות הבנק. כעת מתברר כי גניבת פרטים אלה נוגעים גם לחשבונות בנק שמנהלים אזרחים ישראלים בסניפי הבנק בשוויץ.

הנהלת בנק HSBC העולמית פנתה בימים האחרונים במכתב אישי ללקוחותיה הישראלים ועדכנה אותם בדבר הגניבה, שם גם הביעה את צערה בפניהם על האיום שיצרה הגניבה בחדירה לפרטיותם.

הבנק העריך בפנייתו ללקוחות הישראלים כי המידע שנגנב לא מאפשר גישה לחשבונותיהם וכי המידע שנגנב לא דלף לגורמים נוספים.

עוד ציינו ב-‏HSBC‏ בפניה כי הבנק נוקט במרב המאמצים למנוע הישנות מקרה שכזה. המדובר בלקוחות שהחזיקו בחשבונות בבנק בשוויץ לפני אוקטובר 2006.

ב-‏HSBC‏ הסבירו ללקוחות הישראלים שקיבלו את הפניה כי הבנק משתף פעולה עם רשויות החוק בשוויץ ובמקביל ממשיך בחקירת האירוע.

בדצמבר 2009 ב-‏HSBC‏ עדכנו כי מהגניבה, שבוצעה בסוף 2006, נפגעו רק 10 חשבונות. אולם בתחילת החודש הנוכחי התברר כי היקף הגניבה משמעותי הרבה יותר וכולל, כאמור כ-24 אלף חשבונות.

לפי הנתונים שפורסמו, מתוך מספר זה, כ-15 אלף חשבונות עדיין פעילים וכ-9,000 נוספים נסגרו מאז.

עוד ציינו ב-‏HSBC‏ במכתב שנשלח ללקוחות הישראלים כי מסוף 2008, אז גילו בבנק לראשונה פרצות באבטחת המידע, הוא השקיע יותר מ-90 מיליון דולר בשיפור מערכות אבטחת המידע שלו.

ב-‏HSBC‏ ישראל ביקשו להבהיר כי לפרשה אין קשר ללקוחות הישראלים המנהלים את החשבונות שלהם בארץ.