האם עלויות סלילת הכבישים במדינה יתייקרו בקרוב?

כך לפחות מקווים קבלני התשתית והסלילה בעקבות פרסום מדד סלילה מעודכן - בו שונו משקליהם היחסיים של הרכיבים הוותיקים במדד כמו מחירי הדלק, האספלט ועבודות העפר

האם עלויות סלילת הכבישים במדינה יתייקרו בקרוב? כך לפחות מקווים קבלני התשתית והסלילה בעקבות פרסום מדד סלילה מעודכן. המדד החדש שפורסם השבוע על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בא במקום המדד היוצא שנקבע בשנת 1996 - הכנתו ארכה כשנתיים שבמהלכן נבדק מחדש "סל העלויות" של עבודות התשתית.

בין היתר, הוכנסו למדד החדש מרכיבים שהפכו רק בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מסלילת הכבישים בישראל, כמו למשל השיקום הנופי. כמו כן שונו משקליהם היחסיים של הרכיבים הוותיקים במדד כמו מחירי הדלק, האספלט ועבודות העפר.

עדיין מוקדם להעריך כיצד ישפיע המדד החדש, אך בהתאחדות הקבלנים תולים בו תקוות רבות. לטענת הקבלנים המדד הישן לא ביטא נכונה את העלויות, והקבלנים נאלצו לספוג חלק ניכר מההתייקרויות שחלו בשנים האחרונות בתשומות כמו הדלק והברזל. יו"ר אגף התשתיות בהתאחדות הקבלנים והבונים אילן מרדכי ציין כי "בעקבות לחץ שהפעילה התאחדות הקבלנים והבונים כולל פנייה לבג"צ, נעשה היום תיקון לאחד הכשלים הקשים ביותר הקיימים בענף. מדד הסלילה הקודם היה "עתיק יומין" ולא דמה לתשומות היום בפועל של הקבלנים".

דוד שחף, סמנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים ומנהל אגף התשתיות והבנייה החוזית בהתאחדות, ציין כי "אנו שמחים על פרסום המדד החדש שנערך מחדש ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תוך שיתוף קבלני התשתיות ומע"צ".