רשות המים: השנה לא יפוצו החקלאים על המים החסרים

ארז וייסמן, מנכ"ל ארגון עובדי המים: "מישהו צריך לעדכן את ראש הממשלה נתניהו שעקרון ההדדיות, האומר יתנו-יקבלו, לא יתנו-לא יקבלו, כנראה אינו פועל כשזה מגיע לחקלאות"

רשות המים החליטה שלא להשיב לחקלאים את מלוא מכסת המים השפירים ובניגוד לשנת 2009, השנה לא יפוצו החקלאים על המים החסרים. ארז וייסמן, מנכ"ל ארגון עובדי המים: "מישהו צריך לעדכן את ראש הממשלה נתניהו שעקרון ההדדיות, האומר יתנו-יקבלו, לא יתנו-לא יקבלו, כנראה אינו פועל כשזה מגיע לחקלאות".

לאחרונה פרסמה רשות המים את הקצאות המים השפירים לחקלאות ולפיהן יקבלו החקלאים כ-400 מיליון מ"ק לשנת 2010, במקום המכסה של 550 מ"ק שנקבעה ע"י הממשלה כ"מכסת הברזל" הדרושה להשקיית גידולים כגון פירות וירקות שלא ניתן להשקות במי קולחין.

לדברי ארגון עובדי המים, זוהי השנה השניה בה המדינה איננה עומדת במכסות שהיא עצמה קבעה כקו אדום אבל בניגוד ל-2009, אז נקבע כי החקלאים יקבלו תמיכה כספית עבור הקיצוץ במכסה, השנה תקוצץ "מכסת הברזל", ללא כל תמורה לחקלאים, המתמודדים עדיין, למרות המשקעים האחרונים, עם נזקים כלכליים חמורים כתוצאה מרצף של שנים שחונות.

בארגון עובדי המים, המייצג מאות קיבוצים, מושבים ואגודות חקלאיות בארץ, הביעו זעם על החלטת רשות המים, הבאה דווקא בימים בהם המגזר החקלאי בארץ נאבק על חייו, לאחר שהמדינה החליטה לקבוע אזורי קיצוב, לקצץ במכסות המים לחקלאות ולהעלות את תעריפי המים.

וייסמן: "עם המעבר לשימוש במי קולחין, החקלאים הם היחידים במשבר הנוכחי שקיצצו במכסות המים שלהם ופינו כתוצאה מכך 600 מיליון מ"ק מים שפירים. הויתור על מכסת הברזל פירושו אי השקייה של שדות ומטעים ובפועל - פגיעה אנושה בחקלאות. כספי התמיכה אינם נדבה שנותנת המדינה לחקלאים, אלא כיסוי של נזק כלכלי עצום שנגרם בשל מיעוט המשקעים והקיצוץ בהשקייה. לא ברור לי מדוע מתעקשת מדינת ישראל 'לייבש' את החקלאות בארץ ולהרוס אותה סופית".