רני רהב על ישראלים בטורקיה: "מפרידים בין תיירות לפוליטיקה"

לשכת התרבות והתיירות בטורקיה: כ-17 אלף ישראלים הגיעו למדינה בחודשים ינואר-פברואר 2010 - עלייה של 20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ■ השבוע הודיעה אל-על כי תחזור להפעיל טיסות לטורקיה

האם הישראלים חוזרים אט-אט לטורקיה? לפי נתוני לשכת התרבות והתיירות בטורקיה, כ-17 אלף ישראלים הגיעו למדינה בחודשים ינואר-פברואר 2010.

מדובר בעלייה של 19.7% במספר הישראלים שנכנסו לטורקיה בהשוואה לחודשיים הראשונים של 2009, אז נכנסו לטורקיה 14.2 אלף ישראלים. עם זאת, עדיין מדובר במספר נמוך מאוד בהשוואה למספר הישראלים שנכנסו לטורקיה בחודשיים הראשונים של 2008 (36.3 אלף איש).

"אני שמח מאוד שחבריי הישראלים הבינו שיש להפריד בין פוליטיקה לבין תיירות, ואני שמח מאוד שיש את העלייה הדרמטית הזו", אמר רני רהב, אשר נבחר לאחרונה על-ידי לשכת התיירות הטורקית לנהל את יחסי הציבור של טורקיה בישראל. "כולי תקווה שעלייה זו תימשך, וכולי תקווה שכולנו נהנה מהכנסת האורחים המקסימה של העם הטורקי".

המשבר הדיפלומטי בין ישראל לטורקיה, שפרץ בעקבות התבטאויות שערורייתיות של ראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ-ארדואן כן על רקע סדרות טלוויזיה אנטי-ישראליות (ויש שיגידו אנטישמיות), פגע בתיירות הישראלית למדינה.

לאחרונה מנסים בדרגים המדיניים הבכירים להרגיע את הרוחות. בתוך כך, חברת אל-על הודיעה השבוע כי תחזור להפעיל טיסות לטורקיה.