המהפכה המקוונת של הכללית: אישורי מחלה בצ'ט עם רופא

לכל משפחה יהיה אתר אישי בו ניתן יהיה להעלות את תמונות בני המשפחה, ובאמצעות לחיצת עכבר על אחת התמונות ניתן יהיה לקבל מידע רפואי נרחב על אותו בן משפחה ■ משיקה גם ערוץ טלוויזיה - "כללית TV"

אחרי שהשיקה שירות חדש, שבו ניתן לשוחח אונליין עם רופא ילדים באמצעות מצלמה אינטרנטית בכל שעות הערב והלילה, חשפה היום (ג') שירותי בריאות כללית תוכנית נרחבת לרפואה מקוונת.

במסגרת התוכנית לכל משפחה יהיה אתר אינטרנט אישי, שבו ניתן יהיה להעלות את תמונות בני המשפחה, ובאמצעות לחיצת עכבר על אחת התמונות ניתן יהיה לקבל מידע רפואי נרחב על אותו בן משפחה.

באתר ניתן יהיה לסמן תוצאות של בדיקות מסוימות ולבקש הסבר אונליין מרופא באנונימיות. האתר יידע לעדכן את המבוטח על-פי גילו על בדיקות רפואיות שרצוי כי יעבור בקרוב.

למעשה, האתר יאפשר למבוטחים לבקש אפילו אישורי מחלה באמצעות צ'ט עם רופא תורן. את האישור ניתן לקבל עד שבועיים אחורה - לתשומת-לב המעסיקים במשק.

הכללית משיקה גם ערוץ טלוויזיה אינטרנטי בשם "כללית TV", שיכלול ספריית וידיאו שבה מאות סרטונים, כל אחד בתחום רפואי אחר. המטרה היא לאפשר למבוטחים שעומדים בפני בדיקות שונות או שחלו במחלה מסוימת לשמוע הסבר מפורט מרופא בעוד הם יושבים בניחותא בביתם.

למעשה, הצוותים הרפואיים של הכללית הונחו ליידע בקרוב את המבוטחים כי יש באפשרותם לשמוע הסברים רפואיים נוספים ברשת האינטרנט. בד-בבד, רופאים רבים של הקופה עברו סדנה מיוחדת שמלמדת אותם לעמוד מול מצלמה.

מנכ"ל הכללית, אלי דפס, עקץ את הפרסומת של המתחרה הגדולה מכבי, שבה היא מציגה את עצמה כקופה מתקדמת ואת הכללית כקופה מיושנת, כמעט ארכאית: "יש קופה אחת חדשה, אבל יש קופה שכל הזמן מתחדשת".

דפס העמיד בראש תחום הרפואה המקוונת את ד"ר יוסי בהגון, שאמר: "נערכנו למעשה למאה החדשה, שבה יש אופי צריכה אחר של שירותי בריאות".

פחות סיבות לטופס 17

סמנכ"ל הכללית וראש חטיבת הקהילה בקופה, ד"ר אורית יעקבסון, הודיעה על שורה של שינויים נוספים בקופה, ובהם הקמה של מוקד אונקולוגי בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן (9585*), וכן מוקד מיוחד לגיל הזהב.

בנוסף, יעקבסון חשפה בשורה צרכנית משמעותית: הכללית החליטה להרחיב את מתן הפטורים להוצאת טופס 17 עבור חדרי מיון. המדינה קבעה 13 סיבות שבגינן אין צורך בקבלת טופס זה מהקופה בעת ביקור בחדר מיון.

במקרים שמבוטח הגיע ללא טופס 17, הוא נאלץ לשלם יותר מ-600 שקל אגרת מיון, ולא תמיד קיבל החזר מהקופה (במקרים בהם לא היתה הצדקה להגיע למיון). כעת, מבלי שהמדינה תורה לה על כך, החליטה הכללית להוסיף 10 פטורים נוספים. למשל, אם ההגעה למיון נעשתה בשל התקף אסטמה, אירוע אפילפטי, דמם מסיבי מהאף ועוד.

גם לנשים בהריון ישנה בשורה: עד היום רק נשים בשבוע ה-40 ומעלה זכו לפטור מאגרת מיון, אולם כעת מבוטחות בכללית יזכו לפטור כבר מהשבוע הראשון להריון.

דפס הודיע היום כי הכללית צמצמה משמעותית את הפערים בין פריפריה למרכז, לאחר שהקופה איתרה כ-400 מרפאות המשרתות אוכלוסיות חלשות, ותגברה אותן משמעותית. כך, למשל, מרפאה מסוימת בירושלים, שהגיעה רק ל-70% מהיעדים הרפואיים שהציבה הקופה לעומת 82% בממוצע הארצי של הקופה, הצליחה בתוך זמן קצר להגיע לרמה של 86%.

"אני יכול להצהיר היום שאין יותר פערי בריאות בין פריפריה למרכז - לפחות אצלנו בקופה", אמר דפס.