בתוככי דו"חות הפועלים: כמה כסף יש לאריסון וגלזר בבנק?

דני דנקנר השתכר 3.1 מיליון שקל עד שהודח, צבי זיו השתכר 3.8 מיליון שקל עד שהתפטר

בדו"חות הכספיים של בנק הפועלים, שפורסמו היום (ד'), ניתן למצוא פרטיים "עסיסיים" יותר מעבר לנתונים הכספיים של הבנק בשנה החולפת.

מהדו"חות עולה, כי לשרי אריסון, בעלת השליטה בבנק, פיקדונות בהיקף של 19.5 מיליון שקל בבנק הפועלים. לבעלה לשעבר עופר גלזר פיקדונות בהיקף של 13.6 מיליון שקל, כולל מסגרת אשראי של 91 מיליון שקל מהבנק והלוואות של 13.3 מיליון שקל.

הדו"חות מפרטים גם לגבי תנאי השכר של בכירי הבנק, כאשר מעניין לראות שהיו"ר לשעבר דני דנקנר, אשר הודח במהלך חסר תקדים על ידי בנק ישראל, השתכר 3.15 מיליון שקל אשתקד והמנכ"ל לשעבר צבי זיו נהנה מחבילת שכר של 3.8 מיליון שקל.

דו"חות הבנק חושפים גם התפתחות מעניינת למדי בחשיפה שלו לשוקי המשכנתאות בחו"ל, חשיפה שהסבה לו נזק רב בשיא המשבר הפיננסי ב-2008. כזכור, הבנק החזיק בתיק MBS (ני"ע מגובי משכנתאות) בארה"ב ומכר אותו בהפסד של 3.1 מיליארד שקל, בלחץ של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

ברבעונים האחרונים החזיק עדיין הבנק תיק MBS ביתרה של 375 מיליון שקל, כאשר הדו"חות חושפים כי הוא מכר את יתרת התיק ורשם בשל כך רווח של 45 מיליון שקל. כמו כן, הבנק מכר גם את יתרת תיק ה-ABS שלו ברווח של 38 מיליון שקל. הפועלים עדיין מחזיק בתיק CDS בהיקף של 31 מליון שקל.

לכתבה המלאה - דו"חות בנק הפועלים לשנת 2009