מסימני החג ברדיו "קול חי": נבדקות הפרות על תוכן שיווקי

הרשות השנייה מצאה ‎בשתי תוכניות ששודרו בתחנה חשיפה פרסומית מוגזמת למותגים סנו ופמפרס

הרשות השנייה החלה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו הדתית "קול חי". לקראת פסח חל ביקוש משמעותי של מפרסמים המבקשים לפנות לקהל הדתי, ומבדיקת שידורי התחנה האזורית עלתה תמונה של ריבוי תכנים פרסומיים באופן שאינו תואם את הוראות החוק. הליך ההפרה החל בשתי תוכניות שבהן התארחו נציגות של החברות סנו ופמפרס.

בשתי התוכניות המדוברות מצאה הרשות השנייה חשיפה פרסומית מוגזמת למותגי החברה השונים. המומחיות מטעם החברות השונות התארחו במהלך התוכנית כולה והעניקו ייעוץ טלפוני למאזינים - האחת בנושאי גידול ילדים (פמפרס) והשנייה בנושאי ניקיון והסרת כתמים (סנו).

העצות, כך על-פי ממצאי הרשות השנייה, התייחסו בעיקר למוצרי החברה המסחרית, והאורחות ציינו שוב ושוב את שמות המותגים, במסווה של ייעוץ מקצועי ולא במסגרת שהוצגה כפרסומת.

על-פי כללי הרשות השנייה חל איסור גורף על תחנות הרדיו האזורי לשלב תוכן שיווקי סמוי בתוכניות, אולם תופעה זו הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות. בניגוד לטלוויזיה המסחרית, המעקב אחר 16 התחנות האזוריות קשה יותר, ולכן התחום נחשב פרוץ יחסית. בתקופה האחרונה הידקה הרשות השנייה את מעקביה אחר תחנות הרדיו.

לו יושלם תהליך ההפרה, עשויה הרשות השנייה ליטול מרדיו "קול חי" זמן פרסום משמעותי בגובה של עשרות אלפי שקלים, שיהלום את זמן הפרסום שניתן למוצרים.

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרו כי אכן נפתח הליך הפרה לכאורה.

מתחנת הרדיו נמסר כי "רדיו 'קול חי' משדר על-פי כללי הרשות השנייה. קיבלנו את תלונת הרשות ונתייחס אליה מולה".