הנטבוק החדש של ASUS - יפה אך חלש

ה-1201HA פותר את בעיית המחיר בצורה מוצלחת, אבל עדיין לא מספק ביצועים מספיק טובים ■ המחשב נראה טוב והוא מגיע במגוון צבעים, אבל הוא חלש מדי גם בשביל גלישה באינטרנט והפעלה של מספר יישומים מהרשת

קטגוריית הנטבוקים ללא ספק הצליחה להביא למחירים תחרותיים בשוק המחשבים הניידים, אך המחיר שהצרכן משלם עבור המחיר הנמוך הוא מסך קטן, וברוב המקרים ביצועים נמוכים. דגם 1201HA של ASUS פותר את הבעיה הראשונה בצורה מוצלחת, אבל עדיין לא מספק ביצועים מספיק טובים.

הדגם שייך לקטגוריית ה-EEE המפורסמת של החברה.

מסך: 12 אינץ' באיכות טובה, המספקת נוחות בעת כתיבת מסמכים ובעיקר גלישה באינטרנט. נטבוקים שהיו עם מסך 10 אינץ' ופחות, לא אפשרו לראות את כל העמוד בו גולשים על-גבי הצג והתוצאה הייתה מתסכלת מאוד.

אסוס 1201
 אסוס 1201

מקלדת: בעקבות המסך הגדול, גם המקלדת מגיעה במימדים נורמלים של מחשב נייד, ככה שלא תסבלו מכאבי אצבעות בעת שתנסו להקליד על מקלדת בגודל מינימלי. מלבד זה, קיים משטח המציע באמצעות האצבעות לבצע זום למסמכים, לסובב תמונות ולגלגל את העמוד למעלה, למטה ולצדדים. נשמע מגניב, אבל התפעול לא מוצלח מספיק.

כוח עיבוד: הבעיה הגדולה, כמו ברוב הנטבוקים, היא שהמחשב פשוט חלש. לתחושתנו, הוא חלש יותר גם ממחשבים אחרים שבדקנו. לדגם יש מעבד אינטל Z520, עם זיכרון פנימי של 2 ג'יגה ו-250 ג'יגה בכונן הקשיח (יש עוד 500 ג'יגה באחסון ברשת). מלבד זה, יש מצלמת אינטרנט לביצוע שיחות, התקן בלוטות' לתקשורת עם הסלולרי והתקן WiFi התומך בתקן ה-n שצובר לאחרונה פופולאריות, מכיוון שהוא מאפשר העברת נתונים בקצב גבוה יותר.

סוללה: קצת פחות מ-7 שעות. *סוללה: 1.38 ק"ג.

חיבורים: קורא כרטיסי זיכרון, 3 כניסות USB ויציאת VGA.

בשורה התחתונה: הנטבוק של אסוס נראה טוב והוא מגיע במגוון צבעים, אבל הוא חלש מדי גם בשביל גלישה באינטרנט והפעלה של מספר יישומים מהרשת.

מחיר: המחשב מופץ על-ידי חברת ויז'ואל בעלות של 2,800 שקל.

ציון: 7.5.