ליברמן מקדם עדיפות ליוצאי צבא בקורס צוערי משרד החוץ

ביום ראשון תתבקש הממשלה לאשר את הצעתו של ליברמן על פיה בהליך הגיוס לקורס הצוערים יתווספו נקודות זכות למועמדים ששירתו בשירות צבאי, אזרחי או לאומי או שעסקו בפעילות התנדבותית "משמעותית" לתועלת החברה או המדינה

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מבקש לתת עדיפות ליוצאי צבא, שירות אזרחי ושירות לאומי בקורס הצוערים של משרד החוץ.

ביום ראשון תתבקש הממשלה לאשר את הצעתו של ליברמן על פיה בהליך הגיוס לקורס הצוערים יתווספו נקודות זכות למועמדים ששירתו בשירות צבאי, אזרחי או לאומי או שעסקו בפעילות התנדבותית "משמעותית" לתועלת החברה או המדינה. קורס הצוערים הוא זה שמכשיר את הדיפלומטים הישראלים לקראת שירותם במשרד החוץ.

בבקשתו מסביר ליברמן כי "לאור תחושת השליחות והתרומה למדינה הנדרשת ממי שמייצגים את המדינה בחו"ל, ראוי לתת ביטוי לערכי היסוד של מדינת ישראל והחברה הישראלית הבאים לידי ביטוי, בין היתר, בקרב אלו שהקדישו את מירב שנותיהם למדינה ולחברה בדרך של שירות צבאי, אזרחי או לאומי". הדבר, נכתב עוד "מתחייב ממהותו ואפיו של התפקיד ולפיכך עולה בקנה אחד עם חוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

יש לציין כי בימים אלו נפתח קורס צוערים שחלק ממשתתפיו גויסו במסגרת "מכרז צוערים מדיני ייעודי למשרות המיועדות לבני האוכלוסיה הערבית, לרבות הדרוזים והצ'רקסים שפורסם בתחילת 2009. ההחלטה החדשה גם אינה אמורה להשפיע על העדפה מתקנת לנשים, אתיופים, בני מיעוטים ובעלי מגבלויות.

בעקבות הערות מנציבות שירות המדינה, משרד המשפטים, ומשרד התמ"ת, נקבע כי יישום ההחלטה יעשה בתיאום עם נציבות שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.