בעקבות גוגל: ענקית האינטרנט GoDaddy נסוגה מסין

בכירה בחברה: "אנו מאמינים כי מרבית התקריות בסין, שבהן מנוצל האינטרנט כאמצעי לביצוע פעולות תוקפניות, הן תוצאה של היעדר פעולה נחושה של הממשלה המקומית נגד פשיעה מקוונת"

חברת ניהול כתובות הדומיין ואחסון האתרים הגדולה בעולם, GoDaddy, המנהלת יותר מ-40 מיליון שמות דומיין, הודיעה כי תפסיק לרשום כתובות דומיין חדשות שמקורן בסין. GoDaddy היא החברה האמריקנית הראשונה שמצטרפת לגוגל, שהודיעה השבוע כי היא מפסיקה את פעילות מנוע החיפוש הסיני המצונזר שלה, וכן תפסיק את ההתקשרות עם חברות מקומיות שידרשו ממנה לצנזר תוצאות חיפוש.

"אנו מאמינים כי מרבית התקריות בסין, שבהן מנוצל האינטרנט כאמצעי לביצוע פעולות תוקפניות, הן תוצאה של היעדר פעולה נחושה של הממשלה המקומית נגד פשיעה מקוונת", אמרה אתמול (ד') היועצת המשפטית של GoDaddy, כריסטין ג'ונס, בשימוע בפני ועדה בקונגרס האמריקני בנושא חופש הביטוי ברשת. עוד ציינה ג'ונס כי GoDaddy נאלצה לחסום עשרות התקפות מקוונות שמקורן בסין על האתרים שאת שמות הדומיין שלהם היא מנהלת, כל זאת בשלושת החודשים הראשונים של 2010.

ג'ונס הדגישה כי GoDaddy תמשיך לנהל כתובות דומיין של חברות סיניות שעימן היא כבר חתומה על חוזי התקשרות. "הניסיון שלנו מלמד כי ממשלת סין מנצלת את האינטרנט כדי לפקח ולמנוע מאזרחיה ביצוע פעולות לגיטימיות, ולא עושה מספיק כדי להעניש את מי שמשתמש באינטרנט לביצוע פשעים", אמרה ג'ונס.

חבר הקונגרס הדמוקרטי, ביירון דורגן, הפעיל בנושא זכויות האדם בסין, אמר כי הוא מברך את גוגל ואת GoDaddy על המהלך. באותו השימוע ציין נציג גוגל כי החברה "מודעת לכך שהשלטונות בסין יכולים לחסום בכל עת את הגישה לאתרם בהונג-קונג, אליו מופנים כעת הגולשים הסיניים, וכי התרחשו כבר מספר מקרים כאלה במהלך הימים האחרונים".

הצנזורה על האינטרנט בסין משכה תשומת לב רבה בבתי המחוקקים האמריקניים מאז פרוץ המשבר בין גוגל לבין הממשלה הסינית לפני כחודשיים, והצהרתה של מזכירת המדינה, הילארי קלינטון, על מתן עדיפות לנושא חופש הביטוי באינטרנט במדיניות החוץ של ארה"ב.