אינוונטק של יולי עופר במו"מ למכירת מלון בבודפשט ב-10 מיליון אירו

‎‎המניות יימכרו לפי שווי 300 מיליון שקל ■‏‎‎‏ ‏‎‎הרוכשת תשחרר את בעלי המניות מחובות החברה-הבת של אינוונטק ■ להערכת אינוונטק, העסקה תקטין התחייבויותיה בכ-250 מיליון שקל ותביא לתוספת של כ-50 מיליון שקל לתזרים הפנוי

‎‎חברת אינוונטק מקבוצת ‏CEE‏ (‏Central European Estates‏) של יולי עופר ונמרוד רינות מנהלת מגעים למכירת מלון היוקרה מרידיאן בבודפשט, בירת בהונגריה, לפי שווי של 300 מיליון שקל. הרוכשת הפוטנציאלית היא חברה אירופית העוסקת בתחום ההשקעות ומחזיקה בכמה מלונות יוקרה.

מלון מרידיאן הוא מלון יוקרה ברמת חמישה כוכבים הממוקם במרכז העיר. המלון, שנושא מורשת היסטורית, ממוקם סמוך למרכזי העסקים של העיר ולמתחמי הקניות ונמצא במרחק הליכה קצר מנהר הדנובה. הוא כולל 218 חדרי אירוח, מהם 26 סוויטות.

בניין המלון נבנה בין השנים 1914-1918 והיה ידוע כ-‏‏Adira Palace‏. הבניין שימש שנים רבות בית מושבה של חברת הביטוח האיטלקית ‏Adira Insurance Company‏ וניזוק קשות בהפצצה במלחמת העולם השנייה, וחלקו נשרף כליל. המטה של משטרת בודפשט פעל בבניין זה עד שנת 1997, לאחר מכן הוא שופץ ונפתח מחדש בשנת 2000 כמלון מרידיאן.

במסגרת העסקה תמכור חברת אינוונטק את מלוא הון המניות של החברה בת - ‏‏Adira Palace Kft.‎‏, המחזיקה במלון מרידיאן. אינוונטק מחזיקה בעקיפין ב-95% מהון המניות של ‏Adira Palace Kft.‎‏.

לפי מסמך ההבנות שנחתם מול הרוכשת הפוטנציאלית, המניות יימכרו תמורת כ-10 מיליון אירו (כ-55 מיליון שקל), כשהרוכשת תשחרר את בעלי המניות הנוכחיים מהתחייבויותיהם בכל הנוגע לחובות של ‏Adira Palace Kft.‎‏. תמורה זו משקפת שווי של כ-58 מיליון אירו (כ-300 מיליון שקל).

להערכת אינוונטק, השלמת העסקה תוביל להקטנת התחייבויותיה של החברה בכ-250 מיליון שקל. עוד מעריכה החברה כי השלמת העסקה תביא לתוספת של כ-50 מיליון שקל לתזרים המזומנים הפנוי של החברה. ‏‎‎‏