פייסבוק תבטל בקרוב את האופציה "Become a fan"

במקום זאת יוכלו כעת הגולשים לסמן "Like" על עמודים של חברות ומותגים ■ מדובר בשינוי משמעותי עבור פעילותן של חברות מסחריות בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה כי בתקופה הקרובה היא תבטל את האופציה "להפוך לאוהד" ("become a fan") של עמודי תוכן, וכי החברים ברשת יוכלו להשתמש בכלי הבסיסי יותר - "Like".

מדובר בשינוי משמעותי עבור חברות מסחריות שעד כה צברו "אוהדים". האפשרות להיות אוהדים של עמוד מסוים עדיין תהיה קיימת, אך הגולשים יצטרכו לבחור באופציה "Like" עבור כל העמוד, ולא רק עבור פוסט מסוים.

פייסבוק דיווחה כי היא אינה מתכוונת לתקשר את השינוי לגולשים, כך שצפוי בלבול מסוים לפחות למשך מספר שבועות. אחת האפשרויות היא שגולשים לא יבדילו בין סוגי ה-"Like", וייתכן כי חלק יהפכו לחברים בעמודי תוכן מבלי שהתכוונו לכך.

בפייסבוק טוענים כי המטרה בסופו של דבר היא לפשט את האינטראקציה באתר.

השינוי המשמעותי בעקבות המהלך עשוי להיות עבור המשווקים. השימוש ב-"Like" עשוי להיות קל יותר עבור הגולשים מאשר הלחיצה על "הפיכה לאוהד". אפילו מבחינה פסיכולוגית קל יותר לומר שאתה מחבב מותג מאשר אוהד או מעריץ אותו.

על-פי הערכות, חלק מהמשווקים יעלו התייחסות לגבי השינוי בעמודי הבית שלהם, שבהן הם יבהירו כי החברים בעמוד ימשיכו לזכות ליחס של "אוהדים". ייתכן כי השינוי יביא לעלייה במספר החברים בעמודי החברות, וזאת מכיוון שיותר גולשים ירגישו בנוח עם ההגדרה החדשה.

באחרונה דווח באתר TechCrunch כי פייסבוק מתכננת לקחת בעלות על המושג "Like" לשימושים נוספים מלבד פייסבוק, וככל הנראה המהלך הנוכחי הוא חלק מכוונה זו.