גם ונצואלה רוצה גרעין: צ'אבס יקים כור גרעיני ל"מטרות שלום"

נשיא ונצואלה וראש הממשלה הרוסי פוטין, נפגשו ודנו בהקמת כוח גרעיני בוונצואלה ■ לפי דבריו של צ'אבס, רוסיה תסייע להקים את הכור ■ אובמה ממשיך לאיים "להגביר את הלחץ" על אירן שממשיכה לנסות להשיג נשק גרעיני

רוסיה הסכימה לעזור לוונצואלה לנסח תוכניות להקמת תחנת כוח גרעינית, "למטרות שלום", כך אמר נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, בעת ביקורו של ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, במדינה הדרום-אמריקאית.

בנוסף לנושא האנרגיה האטומית, דנו השניים על שיתוף פעולה בתחומים נוספים. "אנו מוכנים להתחיל בתוכנית גרעינית למטרות שלום" אמר צ'אבס לדבריו ראש הממשלה הרוסי פוטין, המבקר בקרקאס, העלה את ההצעה במהלך פגישתם.

השליט הדרום אמריקאי לא פירט לגבי לוח הזמנים לבניית הכור או התקציב שיועבר לצורך בנייתו. פגישתם של שני המנהיגים באה על רקע הדיונים בסנקציות שמתעתדת הקהילה הבינלאומית להטיל על אירן עקב סירובה להפסיק את פיתוח הגרעין.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמראתמול כי ארצות הברית תמשיך "להגביר את הלחץ" על איראן כדי לחשוף בפני הקהילה הבינלאומית את כוונותיה להשיג נשק גרעיני.

בראיון לרשת CBS אמר אובמה כי "כל העדויות" מצביעות על כך שטהרן מנסה להשיג נשק גרעיני, עמו תוכל "לערער את היציבות" במזרח התיכון, ולהביא למרוץ חימוש באזור. אובמה הוסיף כי איראן הופכת ל"מבודדת יותר ויותר" משאר העולם על רקע תוכניתה הגרעינית .