גוגל רכשה את הסטארט-אפ אפיסודיק של נועם לובינסקי

היקף העסקה לא ידוע אך היא מראה את רצינותה של גוגל באשר להתרחבות בשוק הווידיאו המקוון

ענקית האינטרנט גוגל לא מסתפקת באתר יוטיוב (YouTube) וממשיכה להתרחב בתחום הווידיאו המקוון. גוגל רכשה את הסטארט-אפ אפיסודיק (Episodic) אשר לו גם קשר ישראלי: אפיסודיק הוקם על ידי היזן הישראלי לשעבר נועם לובינסקי, שירד מהארץ לארה"ב. אפיסודיק היא גם המתחרה העיקרית של חברת ברייטקוב (Brightcove) בה מושקע יוסי ורדי.

על דבר העסקה נוגע בבלוג של אפיסודיק, אולם היקפה לא נמסר. אפיסודיק ציינה בהודעה כי לא תחתום על עסקאות חדשות בתקופת המעבר עד להשלמת הרכישה על ידי גוגל, אולם היא הדגישה כי הדבר לא ישפיע כלל וכלל על הלקוחות הקיימים שלה.

בניגוד לאתר יוטיוב שנרכש גם הוא על ידי גוגל ואשר מציע שירותי שיתוף תכני וידיאו, אפיסודיק מאפשרת שידור חי של וידיאו באינטרנט, הן באמצעות מחשבים והן על ידי טלפונים סלולרים ואף טלוויזיות (IPTV). אפיסודיק עובדת גם דרך האייפון והחברה עובדת על ממשק לבלקברי ולאנדרואיד של גוגל. מטה החברה ממוקם בסן-פרנסיסקו.

לאפיסודיק וליוטיוב מספר פעילויות חופפות כיוון ששני האתרים מספקים שירותים למשווקים ומו"לים, והרכישה האחרונה של גוגל רק מראה עד כמה היא רצינית באשר להתרחבות בתחום הווידיאו המקוון.