חבילה הגיעה: איך לקנות באתרי אינטרנט בארה"ב - ולשלם בארץ

על רקע כניסתה של אמריקן אקספרס לזירת ההזמנות המקוונות מחו"ל ושיתוף-הפעולה של לאומי קארד עם חברת ezbuyus - "גלובס" בודק איך ניתן לקנות iPad ב-645 דולר מבלי לקום מהכיסא

שני המכשולים העיקריים העומדים בין הצרכן הישראלי לבין המוצרים הנחשקים (והזולים יחסית) המוצעים באתרי הסחר האלקטרוני האמריקנים הם היעדר כתובת אמריקנית והיעדר כרטיס אשראי אמריקני.

על שני מכשולים אלה מנסות לדלג חברות העוסקות בהעברת מוצרים שנרכשים מאתרי אינטרנט אמריקנים היישר לביתו של הלקוח הישראלי. החברות מעניקות לכל המבקש כתובת (פיקטיבית) בארצות-הברית שאליה מגיעות הרכישות, ומאפשרות, תמורת עמלה של 3%-5%, לרכוש את המוצרים באמצעות כרטיס אמריקני של החברה.

בכל מקרה, חובבי המותגים והגאדג'טים המוכנים לשלם במיטב כספם בשביל להשיג מוצרים נחשקים כמו ה-iPad המדובר של אפל, שניתן יהיה להשיגו בישראל רק בעוד מספר חודשים, יוכלו להשיגו באמצעות חברות אלה במחירים של 645-658 דולר (למכשיר בנפח 16 GB, שמחיר המדף שלו בחנות אפל הוא 499 דולר).

ל-3 החברות הוותיקות בתחום - Mustop, Ushops ו-Ezbuyus, המקיימת שיתוף-פעולה עם חברת לאומי קארד ומעניקה לבעלי כרטיס האשראי של החברה הנחות והטבות, הצטרפה באחרונה גם חברת global shops של אמריקן אקספרס, המציעה למחזיקי אמריקן אקספרס להוסיף לכתובתם בישראל כתובת נוספת של המרכז הלוגיסטי של החברה בארצות-הברית, ובכך להפוך את הכרטיס הבינלאומי שברשותם לכרטיס אמריקני איתו ניתן לרכוש בכל האתרים האמריקניים.

כפי שיוסבר בהמשך, צורת חישוב עלות ההובלה של המוצר שנרכש באינטרנט מסובכת, ומתבססת על הגבוה שבין המשקל הפיזי והמשקל הנפחי של הפריט. שיטת התמחור השונה בין החברות מקשה עוד יותר את הקביעה מי מבין הארבע מציעה את המחיר הטוב יותר.

בדיקת מחיר הובלת מוצר שמשקלו הפיזי כ-0.5 ק"ג מצביעה על כך שחברת Mustop תגבה 20 דולר, ב-global shops תשלמו 22 דולר (כולל הק"ג הראשון ובתנאי שאתם גרים באזור תל-אביב), ב-Ushops תשלמו 24 דולר (כולל ק"ג ראשון), ואילו מוצרים שמשקלם הפיזי עולה על ק"ג כדאי להעביר באמצעות Ezbuyus - שם יגבו מחיר מינימום של 28 דולר עבור משלוח הכולל משקל של עד 1.8 ק"ג (ויגבו 7 דולר עבור כל 453 גרם נוספים).

Ezbuyus מנצחת בהשוואה במהירות הגעת המוצר לישראל. בחברה מתחייבים ל-3-4 ימי עבודה מהרגע בו נחתה ההזמנה במרכז הלוגיסטי שלהם, ועד לרגע שבו ידפוק השליח על דלת ביתכם, זאת לעומת 7 ימי עבודה אליהם מתחייבים ב-Mustop ו-10 ימי עבודה ב-Ushops וב-global shops.

Ushops

כתובת: www.ushops.co.il

החברה נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת "לידור" ופועלת בחסות אתר דואר ישראל.

Ushops היא היחידה מבין השלוש המאפשרת בחירה בין שינוע אווירי לשינוע ימי למוצרים גדולים יותר.

מחיר מינימום למשלוח באוויר הוא 24 דולר לק"ג. המחיר מורכב מ-7 דולר ומדמי טיפול 17 דולר לק"ג הראשון. עלות השילוח לפריטים כבדים יותר מחושבת עד לדיוק של הגרם הבודד. עלות השילוח מחושבת על-פי המשקל בפועל או על-פי משקל נפחי, הגבוה מבין השניים. כשמדובר ברכישת ספרים מאפשרת החברה צבירת חבילות שנרכשו באותה חשבונית וששוגרו למרכז הלוגיסטי ממוקדים שונים בארצות-הברית.

שינוע ימי: מחיר שילוח בים זול ממחיר השילוח באוויר, והוא מתאים לחבילות גדולות. ההובלה בים אורכת 30-40 ימי עבודה מיום הגעת הפריט למרכז הלוגיסטי באמריקה. מחיר מינימום לשילוח בים הוא 17 דולר. הובלת פריטים כבדים במשקל וגדולים בנפח, כמו רהיטים ומוצרי חשמל גדולים, תעלה 350 דולר לכל 1 מ"ק. לחבילות מעל 30 ק"ג תהיה תוספת במחיר של 2 דולר לכל ק"ג נוסף.

החברה תחל להציע בשבועות הקרובים שירות "קונים בשבילך" תמורת עמלה של 3% מערך העסקה (מינימום 10 דולר).

מאסטופ (Mustop)

כתובת: www.mustop.co.il

כל משלוח באמצעות החברה כרוך בתשלום מינימום של 14 דולר לפני מע"מ (ולאחריו, 16.93 דולר), ללא קשר למשקל החבילה, ובנוסף דמי הובלה בגובה 6 דולר עבור כל חצי ק"ג. משקל החבילה מחושב בחצאי ק"ג עגולים ומעוגל כלפי מעלה.

לקוחות Mustop יחויבו בגין שירות הובלת מוצרים בשתי תנועות כספיות עוקבות: עם יציאת החבילה מארה"ב על גבי טיסת DHL לישראל יתבצע חיוב בגין שירותי ההובלה והביטוח, ובמקרה ונגבו מהחברה כספים לצורך שירותי עמילות מכס או מסים - יחוייב הלקוח בתשלומים אלה עם שחרור חבילתו מהמכס.

בחברה מבטיחים לפעול לצמצום נפחים מיותרים בחבילות כל עוד החיסכון בנפח האריזה אינו מסכן את שלמות המוצר וכן אין פגיעה אסתטית באריזות ייחודיות.

החברה מחייבת באופן אוטומטי רכישת ביטוח בפרמיה של 1 דולר עבור כל 100 דולר, לכל חבילה שערך המוצרים בה עולה על 100 דולר. בנוסף גובה החברה תשלום קבוע בגובה 3.5 דולר עבור עמילות מכס לחבילה שחויבה במסים.

עבור שירות "קונים בשבילך בארה"ב" גובה החברה 5% משווי הרכישה (מינימום 10 דולר).

Ezbuyus

כתובת: www.ezbuyus.co.il

החברה נוקבת במחיר מינימום של 28 דולר למשלוח הכולל 4 פאונד (כ-1.8 ק"ג) ו-7 דולר לכל פאונד נוסף (1 פאונד - 0.450 ק"ג). קיימת אפשרות לצבור במחסנים הלוגיסטיים שלה בארה"ב כמה חבילות עד שאלה יגיעו למשקל המינימום לתשלום. המשלוחים מועברים באמצעות מטוסי אל על בתוך 3-4 ימי עסקים מיום הגעתו למרכז הלוגיסטי שלה בארצות-הברית.

החברה מציעה מחירים קבועים להובלת קבוצות פריטים ללא קשר למשקלם או נפחם (לפני מיסוי). כך לדוגמה: אופניים - 100 דולר, עגלת תינוק - 125 דולר, גיטרה - 60 דולר, מחשב נייד - 75 דולר, מסך LCD בגודל של עד 28 אינץ' - 75 דולר, מסך LCD בגודל של עד 42 אינץ' - 100 דולר, מסך LCD מעל 42 אינץ' - 150 דולר. עבור שירות "קונים בשבילך" מחייבת החברה בעמלה בגובה 4% משווי העסקה (מינימום 10 דולר).

החברה מקיימת שיתוף-פעולה עם לאומי קארד ומעניקה הטבות והנחות למחזיקי הכרטיס, כמו הנחה של כ-4 דולר בדמי המשלוח. בנוסף היא מציעה להם ביטוח בשווי של 20 דולר לק"ג (לדוגמה: על חבילה במשקל מינימום 4 פאונד, שיש בה חולצה ומכנס שעלו יחד 40 דולר, הביטוח מוצע ללא תוספת תשלום). לפריטים יקרים יותר, דוגמת מחשבים ניידים, אופניים ועוד, יעמוד המחיר על דולר וחצי לכל 100 דולר שווי מוצר.

גלובל שופ אמריקן אקספרס

כתובת: www.globalshop.net

כאמור, אמריקן אקספרס השיקה לפני מספר חודשים ללקוחותיה שירות בשם גלובל שופ, המספק להם כתובת משנית בארה"ב, ובכך הופך את הכרטיס הבינלאומי שברשותם לכרטיס אמריקני ומאפשר להם לרכוש מוצרים באתרים אמריקניים.

המצטרפים זכאים גם לביטוח חינם למוצרים בשווי של עד 200 דולר ואפשרות להחזיר את המוצר ללא חיוב כספי. באמריקן אקספרס מדווחים כי עד כה הצטרפו לשירות למעלה מ-1,000 לקוחות.

עלויות השילוח באמצעות החברה מוערכות לפי מקום המגורים בישראל.

עבור משלוח לאזור תל-אביב תחייב החברה ב-22 דולר עבור הק"ג הראשון (ו-11 דולר עבור כל ק"ג נוסף, כשהחישוב מתבצע בק"ג שלמים כך שעבור משלוח חבילה שמשקלה או נפחה הוא 1.1 ק"ג תחויבו בתשלום עבור 2 ק"ג). משלוח לאזור ירושלים, באר-שבע או חיפה יעלה 30 דולר (ו-11 דולר לק"ג נוסף), ולשאר האזורים 33 דולר לק"ג ראשון ו-11 דולר לכל ק"ג נוסף.

המשלוח יגיע ליעדו בישראל 7-10 לאחר הגעת החבילה למרכז הלוגיסטי של החברה בפלורידה.

44
 44