פשרה: רשות השידור תשלם לנעמי לויצקי 225 אלף שקל

בהליך הגישור נקבע כי יו"ר הרשות לשעבר משה גביש פעל על-פי כללי מינהל תקין, וזאת על אף תביעת לויצקי כי תוכנית שהגישה בעבר בערוץ 1 הורדה מהאוויר מטעמים לא ענייניים

רשות השידור תשלם לעיתונאית נעמי לויצקי 225 אלף שקל על הגשת התוכנית "מקורות יודעי דבר" בערוץ 1 ועל סיום עבודתה - כך הוחלט בתום הליך גישור בין לויצקי לבין יו"ר רשות השידור לשעבר, משה גביש, והרשות עצמה. ההסדר שאליו הגיעו הצדדים אושר על-ידי בית הדין לעבודה בירושלים. הסכום שישולם ללויצקי הוא בנוסף לסכום של 80 אלף שקל, שכבר שולם לה.

בהליך הגישור נקבע כי חרף תביעתה הראשונית של לויצקי, גביש פעל "בכל הנוגע להעסקתה על-פי כללי מינהל תקין ושיקולים ענייניים בלבד, וללא כל שיקולים אישיים או אחרים".

תחילתה של הפרשה במאי 2009, אז תבעה העיתונאית מרשות השידור יותר מ-780 אלף שקל לאחר שתוכניתה הורדה, על-פי תביעתה, בניגוד לסיכומים עמה. בעוד שלטענתה דובר איתה על הגשת 40 תוכניות, העסקה למשך חצי שנה לפחות ו-90% משכר מנכ"ל - ירדה תוכניתה לאחר 16 תוכניות בלבד.

על-פי תביעתה אז, ההצעה הגיעה אליה מגביש, עמו יש לה "היכרות עמוקה שכללה גם מערכת יחסים אינטימית". היא גם טענה כי עודכנה על הורדת תוכניתה באמצעות מסרון SMS. בתגובה טען אז גביש כי הסיבות להורדת התוכנית היו ענייניות ונבעו מאי-הצלחת התוכנית.

כעת, על-פי ההסכם שאליו הגיעו הצדדים, נקבע כי "לויצקי עשתה את עבודתה נאמנה ותרמה ממרצה ומכישוריה לתוכנית, וכי הפסקת עבודתה ברשות נעשתה שלא כדין. נסיבות שונות הביאו להפסקת התוכנית, ובכללן שיקולי תקציב".

נקבע כי הכסף יועבר מרשות השידור ללויצקי עד לסוף החודש, וכי לאחר חתימת ההסכם לא יהיו יותר טענות או תביעות בין הצדדים.

עוד נקבע על-ידי המגשרים, פרופ' מוטי מירוני והילה מירוני, כי הצדדים "ינהגו בכבוד אחד כלפי משנהו".