ענני תקשורת חתמה הסכמים למכירת תוכנית הטיולים "מרקט ואליו"

תוכנית הטיולים באנגלית נמכרה לספרד, סינגפור, הפיליפינים וקרואטיה ■ סיגל שלדג, מנהלת הפעילות הבינלאומית של החברה: "היעד הברור שלנו בפסטיבל מיפ השנה הוא קופרודוקציות עם גופי שידור מהעולם"

ענני תקשורת חתמה על שורה של הסכמים בינלאומיים למכירת תוכנית הטיולים "מרקט ואליו". אחרי שנמכרה ל-BBC אסיה, השלימה חברת ההפקות והשידור הישראלית מכירה של תוכנית הטיולים לספרד, סינגפור, הפיליפינים וקרואטיה. מדובר בתוכנית דוברת אנגלית שבה משוטט המנחה ישי גולן ("חטופים") בשווקים ברחבי העולם.

מדובר בחלק משורת עסקאות שמשלימה בימים אלה ענני תקשורת לקראת שוק הטלוויזיה "מיפ", שייפתח בשבוע הבא בקאן שבצרפת. בשנת 2009 הפכה ענני תקשורת לחברה הראשונה שמפיקה במיוחד תוכניות ישראליות דוברות אנגלית למכירה לרחבי העולם, ללא צורך בעיבוד מקומי מחודש.

מי שמובילה את המכירות בעולם היא סיגל שלדג, אשר מנהלת את הפעילות הבינלאומית של ענני תקשורת. היא תצא למיפ כחלק ממשלחת של 4 אנשים, בראשם מנכ"ל ענני תקשורת, אודי מירון. שירי בקשט, מנהלת ערוץ החיים הטובים, וקרולין גולדמן, מנהלת הרכש של ענני תקשורת, ייצאו עמם כדי לרכוש כ-2,000 שעות שידור עבור ערוץ האוכל, ערוץ הבריאות, ערוץ הטיולים, ערוץ החיים הטובים וערוץ אגו.

"המכירה של תוכנית השווקים ל-BBC היתה כמו חותמת איכות לסדרה, ויש הרבה עניין בה", אומרת שלדג ל"גלובס", "מעבר לזה מכרנו סדרה אחרת שלנו, 'דואט', לערוץ האוכל הגרמני. היעד הברור שלנו במיפ השנה הוא קופרודוקציות עם גופי שידור מהעולם שמבקשים לשתף פעולה להפקת סדרות שלנו. יש לנו פניות בנושא מהמזרח הרחוק ומארצות-הברית. את מיפ הקרוב נקדיש לערוצי אוכל ולייף סטייל".

בניגוד לישראלים רבים שמנסים להמציא את פורמט הזהב, בענני תקשורת מעוניינים להפוך לחברת הפקה שתשרת גופי לייף סטייל ברחבי העולם. "לסדרות טיולים או אוכל יש ביקוש מאוד גדול, גם משום שיש להן חיי מדף ארוכים. לתוכנית כמו תוכנית השווקים, למשל, יש משהו כמו 5 עד 7 שנים שבהן היא יכולה להיות משודרת", אומרת שלדג.

ההכנסות של ענני תקשורת, שגם מחזיקה בערוץ קריוקי ובערוץ ילדים ברחבי העולם, משתנות בין מדינה למדינה. לדברי שלדג, "יש מחירונים שונים לפי גודל המדינה ומידת התחרות באותה מדינה. ברור שגרמניה למשל משלמת יותר מקרואטיה, ושערוץ טריסטריאלי ישלם יותר מכבלים".

לשלדג עצמה מתוכננות כבר קרוב ל-50 פגישות במיפ. "אנחנו נפגשים עם ערוצים דומים לנו בעולם, ומדברים על ערוצים נוספים שאנחנו מתכננים להקים. כמובן שיש עוד פגישות עם פלטפורמות שידור".

* החוזק שלכם הוא בכך שלייף סטייל זה לא עניין 'טרנדי'?

"בהחלט. לייף סטייל הוא תחום שדרוש כל הזמן. גם ערוץ הקריוקי שלנו הולך וצובר תאוצה, ובאחרונה הוא עלה בוייטנאם ובהולנד, ואנחנו מקווים שהנציגות שלנו בווייטנאם תמכור למדינות נוספות באסיה".

בפעילותה בחו"ל מכונה ענני תקשורת "Anna productions", על מנת להקל על ההגייה הבינלאומית. אולם בתכני הלייף סטייל שלה היא טומנת מוטיבים ישראליים ברורים. מתוך 13 פרקי השווקים למשל, 4 עסקו בישראל. "כיום מאות מיליוני אסיאתיים במדינות שאין להן יחסים עם ישראל רואים את המדינה שלנו באור שונה מהאופן שבו חינכו אותם".

* ובכל זאת, הענף אינו נהנה מתמיכה משמעותית של המדינה?

"אנחנו זוכים לשיתוף-פעולה במהלך הפקת התכנים ועובדים עם משרד התיירות הרבה ועם משרד החוץ. אני חושבת שהם מבינים את החשיבות של העבודה".