ה-iPad מבית אפל - בשורה מרעננת אך עדיין לא בשל

גלובס tv אחרי כל ההייפ, "גלובס" קיבל להתרשמות את אחת היחידות הבודדות של ה-iPad מבית אפל שהגיעו לישראל ■ הוא בהחלט המוצר הנכון לקריאת ספרים, צפייה בסרטים, משחקים וגלישה - אך החסרונות שלו קצת מעיקים

אחרי כל ההייפ, "גלובס" קיבל להתרשמות את אחת היחידות הבודדות של ה-iPad מבית אפל שהגיעו לישראל. האם כל הרעש הזה מוצדק? מדובר במכשיר חדשני, אבל לא חף מחסרונות.

הגאדג'ט הכי מפורסם היום בעולם - מחשב הלוח (טאבלט) של אפל, למי שעוד לא הספיק להכיר, הוא לא מחשב נייד והוא גם לא טלפון חכם, הוא מוצר שנמצא באמצע בין שני המכשירים האלו. מדובר בעצם במחשב לוח, הכולל חיבור אינטרנטי וחיבור סלולרי (בגרסה מתקדמת יותר), המאפשר לגלוש באמצעות מסך המגע הגדול שלו (9.7 אינץ') באינטרנט וגם לקרוא ספרים.

לישראל נחתו בשבוע האחרון מספר מצומצם של מכשירים באמצעות ייבוא אישי של לקוחות. אחד מהמכשירים האלו הגיע לידי "גלובס" באמצעות אתר אייפון ישראל - www.ipadil.co.il, המציע במכירה מוקדמת את הדגם הבסיסי הכולל 16 ג'יגה זיכרון בעלות של 3,500 שקל. האתר נמצא בימים אלו בהליכים מול משרד התקשורת לייבוא של המכשיר.

אייפד, אפל, מחשב לוח / צלם רויטרס
 אייפד, אפל, מחשב לוח / צלם רויטרס

ה-iPad כולל את אותו ממשק של האייפון, רק בלי החיבור הסלולרי לביצוע שיחות טלפון. יש לו כבר תמיכה בעברית לגלישה באינטרנט ולהצגה של טקסטים שונים, אבל אי אפשר לכתוב כאן בעברית. בשבועות הקרובים צפויה להגיע תמיכה לא רשמית לכתיבה, מה שיהפוך את המכשיר לאטרקטיבי יותר לקהל המקומי.

מקלדת: ההקלדה במכשיר לא נוחה במיוחד, גם כאשר מניחים אותו על שולחן או על הברכיים. הבעיה הגדולה, שאנחנו הרגשנו שאנחנו מתאמצים בשביל להקליד עם המכשיר הזה.

כבד: יכולת אחרת של ה-iPad היא לשחק במשחקים שונים, להאזין למוזיקה ולצפות בסרטים. היתרון של המוצר הזה לעומת מחשב נייד, שהוא יותר נוח לנשיאה והעבודה איתו יותר דומה להחזקה של ספר או מחברת, כאשר ההפעלה כולה מתבצעת באמצעות מגע. אולם המכשיר עצמו מתחיל להיות כבד בידיים לאחר מספר דקות ואתם פשוט תתקשו להחזיק את ה-iPad, מבלי להרגיש חוסר נוחות.

אולם מלבד הבעיות האלו, ותקלות עליהן משתמשים אחרים מציינים בחו"ל, כמו חימום שגורם להפסקת המכשיר או בעיות בטעינה והחיבור לרשת האלחוטית (בעיות בהן לא נתקלנו), ה-iPad מציע היום חוויית גלישה אינטרנטית נפלאה, טובה הרבה מזו שבמחשב הנייד (אם מתעלמים מזה שאין כאן פלאש). מלבד זה, איכות צפיית הווידיאו כאן נהדרת גם כן, אולם אם תצטרכו להחזיק את המכשיר ביד במשך שעה וחצי בשביל לראות סרט בזמן שאתם בטיסה או בנסיעה ברכבת, קשה לנו להאמין שאתם תצליחו לעמוד במשימה הזו.

בסופו של דבר ה-iPad הוא בהחלט המוצר הנכון לקריאה של ספרים, צפייה בסרטים, משחקים וגלישה באינטרנט, אולם החסרונות שלו קצת מעיקים.

בשורה התחתונה, ה-iPad הוא בהחלט בשורה מרעננת בשוק המחשבים הניידים, אבל מדובר במוצר לא מספיק בשל. אנחנו היינו מחכים לדור הבא.