סנונית מאכזבת לעונת הדו"חות? שלל הורדות דירוג לאלקואה

אלקואה תפתח היום לאחר נעילת המסחר בארה"ב את עונת הדו"חות לרבעון הראשון ■ ב-JP מורגן ובדויטשה בנק חתכו ההמלצה ומחיר היעד; במודי'ס לא הורידו דירוג, אבל מצפים ל"דו"חות מאכזבים"

עונת הדו"חות לרבעון הראשון של 2010 יוצאת היום (ב') לדרך בארה"ב, וכמיטב המסורת הסנונית הראשונה לדווח תהיה ענקית האלומיניום אלקואה , לאחר נעילת המסחר בוול סטריט היום.

עפ"י התחזיות בשוק, החברה צפויה לעבור ברבעון הראשון לרווח של 13-11 סנט למניה שייגזר ממכירות בהיקף 5.2 מיליארד דולר - זאת, לעומת הפסד רבעוני של 497 מיליון דולר או 61 סנט למניה ממכירות בהיקף 4.1 מיליארד דולר.

תוצאותיה של אלקואה צפויות להיות מושפעות ממחירים גבוהים של האלומיניום ועלייה בביקושים למתכת, שיקזזו הוצאה חד פעמית גבוהה בהיקף 260 מיליון דולר, עליה החברה הודיעה היום ושקשורה לרפורמת הבריאות של אובמה שתגדיל את הוצאות ביטוחי הבריאות לעובדים.

עוד בטרם פרסום הדו"חות, חברת מועדון הדאו ג'ונס ספגה מספר הורדות דירוג מבתי השקעות בוול סטריט, כשהאנליסטים חוששים מהתוצאות שהיא תציג ומהתחזיות להמשך. האנליסטים ב-JP מורגן עדכנו מטה את המלצתם על המניה ל"נייטרלי" מ"משקל יתר", והורידו את המניה מרשימת המניות למעקב. בנוסף, מחיר היעד למניה נחתך ב-30% ל-16.5 דולר, ממחיר יעד קודם של 21.5 דולר למניה.

מוקדם יותר היו אלה האנליסטים בדויטשה בנק שהורידו המלצתם על המניה ל"החזק" מ"קנייה", ואת מחיר היעד חתכו ב-28% ל-18 דולר. "אנחנו צופים דו"חות מאכזבים לאלקואה, על רקע קנסות שספגה החברה מהאיחוד האירופי ברבעון הראשון וכן בגלל עלייה במחירי הדלקים - שהכבידו על הוצאות השינוע של החברה", אומרים בדויטשה בנק.

מנגד, בסוכנות הדירוג מודי'ס הודיעו בשבוע שעבר כי הם לא מורידים את דירוג החוב של החברה לרמת השקעה ספקולטיבית, לאחר שסיימו לאחרונה דו"ח מקיף על החברה. תחזית הדירוג נותרה שלילית, כי האנליסטים מעריכים שתוכניות ההתייעלות וקיצוץ ההוצאות של החברה הן זמניות בלבד.