טמפו חותמת את 2009 עם גידול מזערי במכירות ושחיקה ברווחיות

רשמה שחיקה ברווח הגולמי וברווח התפעולי ■ מנסה להחזיר עטרה ליושנה: תשקיע 6 מיליון שקל במותג שנדי

חברת טמפו , המחזיקה גם ביקבי ברקן, חותמת את שנת 2009 עם גידול מזערי של כ-1% במכירות, שהסתכמו ב-813.95 מיליון שקל - לעומת מכירות של 807.8 מיליון שקל בשנת 2008.

עם זאת, החברה רושמת שחיקה ברווח הגולמי וברווח התפעולי.

הרווח הגולמי של החברה עמד בתקופה זו על 328.54 מיליון שקל, שהיוו 40.36% מהמכירות - לעומת רווח גולמי של 332.5 מיליון שקל, שהיוו 41% מהמכירות.

הרווח התפעולי צנח ב-20% והסתכם ב-35.96 מיליון שקל, שהיוו 4.4% מהמכירות - לעומת רווח תפעולי של 45 מיליון שקל ב-2008, שהיוו 5.6% מהמכירות.

בשורה התחתונה, החברה חותמת את 2009 עם רווח נקי של 30.68 מיליון שקל.

בתוך כך, לאחר שנים שבהן טמפו לא תמכה במותג שנדי, היא החליטה לתמוך בו כעת בהיקף כספי של 6 מיליון שקל. עיקר הסכום יושקע בקמפיין שילווה את המהלך.

שנדי הוא משקה אלכוהולי המשלב בירה עם 1.9% אלכוהול, יחד עם משקאות מוגזים כמו סבן אפ. המותג שנדי משווק ב-3 טעמים: אפרסק, תפוח, דובדבן ולימון.

בשנות ה-80 המותג היה ללהיט, אך לאחר מכן הוא הלך ונשחק, עד שהחברה הפסיקה את התמיכה השיווקית בו.