סערת הקברים מסתיימת: נתניהו החליט שחדר המיון לא יוזז

ראש הממשלה נתניהו ביטל את החלטת ממשלתו: החליט לאשר את בניית האגף החדש והממוגן של חדר המיון של ביה"ח ברזילי במקומו המקורי, באיזור בו מצויים קברים עתיקים, אשר יועתקו למיקום אחר

ראש הממשלה נתניהו החליט הערב לאשר את בניית האגף החדש של חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזילי שבאשקלון - במקומו המקורי, באיזור בו מצויים קברים עתיקים אשר יועברו מן האתר למיקום חדש.

ראש הממשלה מבטל בכך הערב את החלטת הממשלה אותה הוביל סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. ההחלטה, אשר דרשה הקמתו של חדר המיון במיקום אחר, כאשר עלות הפרוייקט היתה נוסקת בשל כך במיליוני שקלים, עוררה סערה ציבורית לוהטת.

"ראש הממשלה קיבל את ההחלטה בהסתמך על בחינה מקצועית, שבוצעה על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה", נמסר מלשכתו של נתניהו.

בין השיקולים המרכזיים שהובילו את ראש הממשלה להחלטה שחדר המיון ייבנה במיקום זה: חיסכון בכסף ומיגון טוב יותר.

בני וקנין, ראש עיריית אשקלון, בירך את ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה שקיבל בסוגיית חדר המיון הממוגן בברזילי. "אני שמח שנתניהו לא נכנע לקומץ קיצוני. עכשיו אני מקווה שנכנס גם לאזור עדיפות לאומית א' כפי שהובטח לנו", אמר וקנין.

בתגובה ראשונה להחלטת נתניהו לבנות את חדר המיון הממוגן בברזילי במיקומו המקורי, אמר סגן השר ליצמן: "עמדתי בנושא לא השתנתה, בימים הקרובים נכנס את סיעת יהדות התורה ונחליט יחד כיצד לפעול".