מיקרוסופט הכריזה על סלולריים ראשונים שלה - KIN

שארפ תייצר את המכשיר שיתמקד בבני נוער עם שירותי רשת חברתיים ■ המכשיר יושק במאי בארה"ב ובהמשך באירופה

מיקרוסופט הודיעה הערב (ב') על השקת שני טלפונים סלולריים ראשונים שלה בשם - KIN 1 ו-KIN 2. המכשירים החדשים מיוצרים על-ידי שארפ והם מיועדים בעיקר לבני-נוער.

מיקרוסופט מציעה במכשירים האלו הבנויים על ממשק ייחודי המון יישומים הקשורים לרשתות החברתיות. למשל, עמוד הבית יכלול דיווחים של חברים מרשתות חברתיות שונות, כאשר המשתמש יכול לעדכן את החברים שלו בקלות בדיווחים שונים ולחלוק איתם תמונות. הטלפונים החדשים לא עובדים עם מערכת ההפעלה ווינדוז פון 7 שהוכרזה בחודש פברואר ועדיין לא הושקה בעולם, אלא עם מערכת הפעלה ייעודית. רובי באך, נשיא חטיבת הבידור והמוצרים של מיקרוסופט אמר באירוע שווינדוז פון 7 נועדה לפשט את החיים של האנשים ו-KIN נועד להגביר את החיים החברתיים שלהם.

הסלולרי של מיקרוסופט KIN
 הסלולרי של מיקרוסופט KIN

דגמי ה-KIN יודעים להפריד בין חברים קרובים לחברים פחות טובים ולכן, המידע של החברים החשובים למנוי יקבל עדיפות לאנשים החברים שנמצאים אצל אותו במנוי ברשתות החברתיות. בנוסף לזה, דפדפן האינטרנט מאפשר לחלוק אתרים מעניינים עם חברים, באמצעות גרירת העמודה לאייקון ירוק הנמצא בתחת המסך בקלות.

מנוע החיפוש במכשירים האלו הוא כמובן של מיקרוסופט, כאשר ניתן לבצע חיפוש כמעט מכל מקום בו נמצאים בממשק של הטלפון, כאשר החיפוש הוא מבוסס מיקום. מה שאומר, שהתוצאות אמורות להיות רלוונטיות למיקום של המשתמש.

מלבד היכולות האלו, מיקרוסופט גם שילבה כאן את ממשק המוזיקה שלה - Zune. מדובר בטלפונים הראשונים שיצאו ככל הנראה לשוק עם הממשק הזה, הלקוח מנגני המוזיקה של החברה.

שני הטלפונים הם כמובן בעלי מסך מגע בעיצוב סליידר עם חיבור לרשתות אינטרנט אלחוטיות ומקלדות מלאות נשלפות. ההבדלים הוא שבדגם KIN 1 יש מצלמת 5 מגה פיקסל וזיכרון של 4 ג'יגה מובנה. בדגם KIN 2 יש מצלמת 8 מגה פיקסל וזיכרון מובנה של 8 ג'יגה. העיצוב של ה-KIN מזכיר במקצת את מכשירי הסיידקיק המצליחים בארה"ב. החברה שייצרה אותם Danger נרכשה על-ידי מיקרוסופט ולכן מכאן מגיע הדימיון.

הטלפונים אמורים לצאת בארה"ב בחודש מאי בבלעדיות ברשת ורייזון ולאחר מספר חודשים גם באירופה. החברה לא פרסמה מחירים.