בורסות אירופה ננעלו בירידות: הקאק איבד 0.5%, הפוטסי 0.3%

הבורסות האירופאיות הושפעו מתוצאות ענקית האלומיניום אלקואה, שאיכזבה בשורת ההכנסות ■ נעילה שלילית באסיה; הבנק המרכזי ביפן צפוי לתקן מעלה את תחזית מדד המחירים לצרכן במדינה

הבורסות באירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים, בהמשך למגמה השלילית בוול סטריט היום, ולאחר שאלקואה, הראשונה לפתוח את עונת הדו"חות, דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאות מעורבות: מחד, החברה היכתה בסנט את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על הפסד מתואם של 10 סנט למניה ברבעון לעומת צפי להפסד של 11 סנט. מאידך, החברה דיווחה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר אולם בשוק ציפו להכנסות של 5.2 מיליאד דולר.

כצפוי, מגזר המתכות באירופה נחלש כשמניית Rio Tinto ריכזה עניין שלילי. החברה הבת של ריו, Alcan, היא מתחרתה הישירה של אלקואה. מניותיה של Antofagasta רושמות ירידות שערים לאחר שסיטי הורידה המלצתה למניה ל"החזק" מ"קנייה".

נעילה שלילית באסיה

הבורסות באסיה ננעלו הבוקר בירידות שערים עם חששות מפני עונת הדו"חות הנוכחית לאחר דו"חות אלקואה. ביפן דווח כי הבנק המרכזי שוקל בסוף החודש להעלות את תחזית מדד המחירים לצרכן שלו לשנה הבאה ל-0% מתחזית לירידה של 0.2%. הסיבות המרכזיות על פי הדיווח: עליית מחירי הסחורות וחולשת היין. אם הדיווח יתברר כנכון, זו תהיה הפעם הראשונה שמדד המחירים יפרוץ את הטריטוריה השלילית מזה 3 שנים.

"הסיכונים שנובעים מענייני יוון כבר מתומחרים היטב בשוקי המט"ח והמניות", אמר הבוקר קאצוהירו טאקאשי, מנהל ב-Daiwa Securities ביפן. "עכשיו אנחנו מסתכלים על גורמים אחרים, שיכולים לשפר את התיאבון לרכוש מניות, כמו פתיחת הדו"חות בארה"ב", הוסיף טאקאשי.

מניות הטכנולוגיה נלחצו מטה במסחר באסיה - Samsung ו-Nikon ריכזו עניין. "המשקיעים ככל הנראה ימתינו עד לאחר הדו"חות של אינטל וגוגל השבוע על מנת למצוא צידוקים להמשך הראלי בחלק ממניות הטכנולוגיה", ציין ג'ונג סאונג מ-Mirae Securities בסיאול. מנגד, מנייתה של Sanyo טיפסה לאחר שדיווחים מהבוקר מעריכים כי הרווח התפעולי של ענקית הטכנולוגיה יזנק ב-50%