פרטנר לבג"ץ: משרד התקשורת מסרב לתת לנו רישיון מפעיל בינלאומי

העתירה הוגשה למרות הבטחות המשרד לאפשר את כניסת פרטנר לשוק השיחות הבינלאומיות מבלי לחכות לשינוי שיטת ההתחשבנות ולהגברת התחרות בשוק ■ טוענת כי נותרה החברה היחידה בשוק שאין לה זרוע בינלאומית

‎‎חברת פרטנר החליטה לא להמתין יותר למשרד התקשורת והגישה היום (ג') עתירה לבג"ץ, זאת בעקבות סירובו של המשרד להעניק לה רישיון מפעיל בינלאומי.

פרטנר החליטה להגיש את העתירה לבג"ץ למרות שביום חמישי שעבר הודיע המשרד על שינוי בתקנות שמעניק לה ודאות במסגרת הכניסה לשוק השיחות הבינלאומי, כך שהיא לא תהיה תלויה בהתפתחויות בשוק כתנאי לכניסתה לשוק הבינלאומי.

לא מאמינה למשרד

כיום התקנות קובעות כי חברות סלולר לא יכולות להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות כל עוד לא מתקיימים שני תנאים מרכזיים: שינוי בצורת ההתחשבנות (כיום הלקוח משלם בנפרד למפעיל הסלולר ולמפעיל הבינלאומי, והמטרה היא תשלום אחד - למפעיל הבינלאומי בלבד, כפי שמונהג בשוק הנייח וצפוי להיכנס לתוקף בקרוב); וכניסת מפעילי סלולר נוספים לשוק הסלולר.

פרטנר החליטה לעתור לבג"ץ מפני שלא שוכנעה כי משרד התקשורת באמת מתכוון לקבוע תנאים שלא יתלו את כניסתה לשוק השיחות לחו"ל בהחלטות של מפעילים אחרים. כך, בדיון ביום חמישי האחרון הוחלט במשרד התקשורת לתחום בזמנים את התנאים לפתיחת השוק.

כלומר, ייקבע כי אם בתוך פרק זמן מסוים לא ייכנסו מפעילים חדשים לשוק הסלולר, והתחרות בו לא תורחב - תוכל פרטנר לקבל רישיון לשיחות בינלאומיות. למשל, אם חברת 012 סמייל תקבל רישיון ‏MVNO‏ אך לא תעשה בו שימוש בתוך פרק זמן מסוים - פרטנר תוכל להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות.

לא מחכה לביורוקרטיה

תנאי נוסף שעליו חושבים כרגע במשרד הוא לחייב את פרטנר לאפשר למפעילי ‏MVNO‏ חדשים להשתמש ברשת שלה כתנאי לפעילותה בשוק הבינלאומי. בצורה זו קובע המשרד תמריצים לפרטנר לאפשר לגופים מתחרים להשתמש ברשת שלה, שכן פרטנר, כמו כל חברות הסלולר, צפויה להתנגד ולהערים קשיים על מפעילי ‏MVNO‏ חדשים.

כמו כן נודע כי מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, שעדכן אותו על הכיוון המסתמן בעניין. בימים הקרובים צפוי המשרד לשלוח לפרטנר את התנאים הסופיים, כדי שתוכל לכלכל את צעדיה.

למרות זאת פרטנר החליטה כי היא אינה יכולה לחכות יותר למשרד התקשורת, וכי תהליכי הביורוקרטיה שמאפיינים את התנהלותו יכולים לקחת זמן רב. על כן פרטנר לא המתינה למכתב ההבהרות של משרד התקשורת ועתרה לבג"ץ.

עוד טוענת פרטנר כי היא נותרה החברה היחידה בשוק שאין לה זרוע בינלאומית. כלומר, היא לא יכולה לתת ללקוחותיה שירותי שיחות בינלאומיות. זאת לעומת סלקום, שלה החברה-אחות נטוויז'ן שעושה זאת עבורה; ופלאפון עם בזק בינלאומי. בכך רואה את עצמה פרטנר מופלית לרעה, ומקווה שבג"ץ יתקן זאת. ‏‎‎‏