בוטל כנס של התאחדות בתי-המלון באילת בשיתוף אל-על

הסיבה לביטול הכנס היא היענות נמוכה מאוד של סוכנים מחו"ל לקחת חלק בכנס וכן אי-הוודאות בנוגע למועד תחילת הפעלת קו הטיסות של אל-על לאילת

עיכוב בהפעלת קו הטיסות של אל-על לאילת. ל"גלובס" נודע כי כנס אילת של התאחדות בתי-המלון באילת בשיתוף משרד התיירות וחברת אל-על, שהיה אמור להתקיים בסוף החודש, ובו היו אמורים לקחת חלק 250 סוכני נסיעות מ-15 מדינות - בוטל במפתיע.

הסיבה לביטול הכנס היא היענות נמוכה מאוד של סוכנים מחו"ל לקחת חלק בכנס וכן אי-הוודאות בנוגע למועד תחילת הפעלת קו הטיסות של אל-על לאילת. למרות שהסוכנים בחו"ל הוזמנו להגיע לישראל בעלות סמלית בלבד, פחות מ-100 סוכנים הביעו את נכונותם לקחת חלק בכנס.

לפני מספר שבועות הציגה התאחדות בתי-המלון באילת את הכנס כאחד החשובים שהתקיימו בשנים האחרונות, כשמטרתו המוצהרת היתה העלאת אילת על שוק התיירות העולמי באמצעות הטיסות שתבצע אל-על.

הנימוק הרשמי של התאחדות בתי-המלון באילת לביטול הוא כי במועד המתוכנן צפויות תפוסות גבוהות מהממוצע בתקופה זו בבתי-המלון, אשר יקשו על הלנת כל הסוכנים הצפויים להשתתף בכנס בצורה נאותה.

ביום חמישי הקרוב אמור בג"ץ לדון בעתירות שהגישו החברות ארקיע וישראייר נגד מתן האישור לאל-על להפעלת הקו. ארקיע טוענת בעתירתה כי החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לאל-על להיכנס פעילות הפנים-ארצית היא "פוליטית".

עוד טוענת החברה כי בניגוד להבטחות השר עם הודעתו על האישור שניתן לאל-על לטוס לאילת, כי במקביל "ייפתחו השמים" בקווים הבינלאומיים גם עבור חברות התעופה הקטנות - השר לא סיפק עד כה אישורים לארקיע עבור קווים בינלאומיים נוספים.

לטענת ארקיע, "העילה האמיתית לבקשת אל-על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריז, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל-על. אל-על איימה אז על ארקיע כי אם תמשיך להתחרות בה בקו לפריז - תכה בה 'בבטן הרכה', בקו לאילת. אמרה ואכן עשתה".

במקביל תידון גם עתירה של אל-על שטענה נגד המגבלות שהוטלו עליה בהפעלת הקו, ובין היתר הגבלת מספר הטיסות והמושבים מידי יום וחוסר אפשרות להעניק לנוסעים נקודות במסגרת מועדון הנוסע המתמיד עבור הטיסות לאילת.