לא עומדת בציפיות

קיבלנו משהו שנקרא "טלפון חברתי" עם מערכת הפעלה סלולרית בגירסה בין קיימת לבין עתידית

1. המכשירים הראשונים שיוצאים מבית מיקרוסופט הם לא הבשורה לה ציפינו. מיקרוסופט נמצאת כבר שנים בתחום החומרה: היא מייצרת עכברים, מקלדות, נגני מוזיקה וגם קונסולת משחקים. עכשיו במלחמה המתמשכת שלה מול גוגל ואפל, הגיע זמנה של החברה גם לייצר טלפונים סלולריים, בהם היא תוכל לקדם את מערכת ההפעלה העתידית שלה - ווינדוס פון 7.

אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בעוד התקוות היו שמיקרוסופט תשיק טלפון חכם עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, במקום זה קיבלנו משהו שנקרא "טלפון חברתי" עם מערכת הפעלה סלולרית שהיא איפשהו באמצע - בין הקיימת לבין זו העתידית.

מיקרוסופט נמצאת במשבר רציני בשוק מערכות ההפעלה הסלולריות ומחודש לחודש היא מאבדת נתחי שוק לטובת מתחרות כמו אפל, בלקברי, נוקיה וגוגל. טוב היו עושים במיקרוסופט אם היו משיקים את הסלולריים הראשונים שלהם עם מערכת ההפעלה החדשה וכך יוצרים באזז הן סביב המכשיר והן סביב המערכת.

2. גם ההחלטה האסטרטגית של החברה לפנות לקהל יעד שמורכב רק מבני נוער היא קצת מוזרה. לזכותה של מיקרוסופט אפשר לומר שבני נוער בהחלט יכולים לאמץ מכשיר שכולו מוקדש לעולם הרשתות החברתיות, בו הפוקוס על השיחות עם החברים נמצא בחזית, וכי קיים קהל יעד גדול למכשירים כאלה.

אבל מכשיר ייעודי לא מספיק בשביל להוות תחרות מול האלטרנטיבות האחרות בשוק. לאור ההתמקדות ברשתות חברתיות, מערכת ההפעלה נראית מוגבלת והפנייה לבני נוער תביא קהל יעד קטן יחסית לעומת המתחרות - אייפון של אפל ואנדרואיד של גוגל.

3. המכשירים החדשים הם סוג של המשך למכשיר שנמכר בשנים האחרונות בארה"ב ונקרא Sidekick. את המכשיר ההוא ייצרה חברת Danger, שנקנתה על ידי מיקרוסופט, והוא אפשר לאחסן חלק מתכני המכשיר על גבי רשת האינטרנט. אך תקלות בשרת המאחסן גרמו בעבר לאובדן חמור של מידע. מיקרוסופט עשתה שיעורי בית חלקיים, כשבמקום לאחסן את המידע ברשת, היא רק מגבה אותו אונליין, אבל עדיין הפרשה הקודמת שמה את כל העניין בסימן שאלה גדול.

4. אבל יותר מכל, יש פה תמיהה גדולה על עיצוב הלוגו של KIN. לא צריך להיות חדי עין כדי להבחין בדמיון עז בין האות K בלוגו לבין סמל הנאציזם. כנראה שבמיקרוסופט לא ממש שמו לב לדמיון, אבל הכרזה על המכשיר בצאת יום השואה, כשתמונות של בכירי החברה עומדים מתחת ללוגו גדול מהסוג הזה, לא עושה טוב.

הסלולרי של מיקרוסופט KIN
 הסלולרי של מיקרוסופט KIN