פרשת הולילנד: מעצרם של החשודים הוארך ב-9 עד 10 ימים

(עדכון) - מעצרו של מאיר רבין הוארך ב-10 ימים, ומעצרם של הלל צ'רני, אליהו חסון, אורי שטרית ואביגדור קלנר הוארך ב-9 ימים ■ השופט: אין קשר בין הארכת המעצר של רבין לבין שובה של אישיות בכירה לארץ

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ג') ב-10 ימים את מעצרו של מאיר רבין במסגרת חקירת פרשת הולילנד.

סגן הנשיא, השופט אברהם הימן, ציין בהחלטתו כי פרשת הולילנד עוסקת בשוחד החודר לשלטון בישראל, וכי הוא היה מאריך את מעצרו של רבין גם ללא קשר לשובה של אישיות בכירה לארץ.

כמו כן, מעצרם של הלל צ'רני, אליהו חסון ואביגדור קלנר, חשודים נוספים בפרשת הולילנד, הוארך ב-9 ימים. השופט ציין כי על-פי החשד צ'רני היה בעל האינטרס הרב ביותר בפרשות. גם מעצרו של אורי שטרית, לשעבר מהנדס העיר ירושלים, הוארך ב-9 ימים נוספים.

הארכת מעצרם של שאר החשודים בפרשה נדונה בשעה זו.

נזכיר כי שלשום (א') האריך בית המשפט את מעצרו של עו"ד אורי מסר, מקורבו של אהוד אולמרט, ב-5 ימים, ואתמול (ב') נדחה הערר שהגיש מסר על הארכת מעצרו.

נזכיר כי לפי החשד, עו"ד מסר קיבל תשלומי שוחד מיזמים הקשורים לפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקט חוות הזרע הסמוך לחירייה ופרויקט "צוק מנרה", שאת חלקם השאיר בכיסו ואת חלקם העביר לאישיות ציבורית בכירה. מדובר בכספים שהועברו כדי לזכות בתמיכה ובסיוע וקידום הפרויקטים.

מסר חשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט. החשודים הנוספים בפרשה - בהם הלל צ'רני, מאיר רבין, אורי שטרית, אליהו חסון ועמרם בניזרי - נחשדים בביצוע עבירות שונות, בהן לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מתן שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.